Jó bornak is kell a cégér
Hiába a jó évjárat, a kedvezõ idõjárás vagy a nagy terméshozam, a rossz vagy egyáltalán nem létezõ bormarketing eladhatatlanná teheti akár a legkiválóbb borokat is. Ezt ismerte fel a szakma, és tartja fontosnak a minél hatékonyabb és célzottabb reklámokat, melyek nélkül a magyar borok, hiába kiemelkedõ minõségûek nem tudják felvenni a versenyt a nemzetközi palettán.
„Eddig az a szemlélet volt a jellemzõ, hogy a jó bornak nem kell cégér és hát látjuk ma Európában meg a világban, hogy csak nagyon komoly marketinggel lehet eredményeket elérni még akkor is ha Magyarország adottságai Európában a legjobbak közt vannak, kiemelkedõ ültetvényháttérrel rendelkezik”- mondta el Oreskó Imre a Kunsági Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke
Éppen ezt elõsegítendõ a termelõknek a jövedéki törvény változásait követõen úgynevezett forgalomba hozatali járulékot kell fizetniük, ami azt jelenti, hogy minden liter bor után, minõségtõl függõen 5-10 forintot kell fizetniük, ennek az összegnek a 60%-át marketing célokra, míg a maradék 40%-át ellenõrzésekre fordítják. Erdõsi Mária a Duna Borrégió Bormarketing Bizottságának elnöke, aki ma vehette át a Kocsis Pál díjat, elmondta: a kínálat bõvülése kényszerítette ki a marketing stratégia megváltozását.
„Már nem arról beszélünk, hogy a néhány márkákat mutatunk meg a fogyasztóknak, hanem pont fordítva, tömegnyi márkát mutatunk be, amit egyszerûen képtelenek a fogyasztók megjegyezni”- mondta el Erdõsi Mária a Duna Borrégió, Bormarketing Bizottságának elnöke
Vagyis a cél az, hogy érzéseket és élményeket társítsanak egy- egy nedû mellé, melyet aztán összekapcsolhatnak az adott borral, így adva neki karaktert. Mint megtudtuk a bormarketing célja, hogy a kunsági borokat a kirándulás és a közösségi élmények borává tegyék, így öregbítve tovább az ország legnagyobb szõlõ termelõ területének hírnevét.
Forrás:
Kecskeméti TV
http://kecskemetitv.hu