Internet: Hát én mostmár hogy keressek? Keresõoptimalizálás borászoknak
A napokban több pincészetet kerestek fel (más gazdasági területen is tevékenyeknek sejtjük a megkereséseket) – köztük olyan céget is, kinek pár éve mi magunk segítettünk ezzel, ezért is kerestek meg õk hogy nézzük meg mi is ez.
Az ajánlattevõ írásából kiderül, hogy két évre, 2008. március 31-ig garantálja az ajánlat hogy az elsõ oldalon jeleníti meg az adott szóra a weboldalt – Altavista.com, google.com, cegbox.hu, emailtudakozo.hu, goliat.hu, info.com, webcrawler.com, yahoo.com, kurzor keresõk tekintetében.
Ami az elején gyanús volt: két év – nehéz manapság két évre elõre tervezni, hátmég az informatikában. De hogy a google-on az elsõ oldalra?? Mert hogy itt-ott némi havidíj fejében megvásárolható a találat, de a google-on igencsak más a helyzet…
Egy gyors telefon a kontaktszemélynek majd az ügyvezetõnek.
A kontaktszemély hölgy a kérdéses cég találatra azt mondta, hogy az õ munkájuknak köszönhetõ, mert foglalkozni kezdtek vele és felhozzák az elsõ oldalra is majd (egymillióhatszáznyolcvanezer találatból a második oldalon van most – tudjuk – így sikerült anno, bocsi…).
Mivel a Borászat.hu a borászat szóra elsõként szerepel a google-on jött részünkrõl a logikus kérdés: meg tudják-e csinálni hogy tíz céget feljebb tolva letaszítják azt az elsõ oldalról?
Megnyugodhattunk, mert jött a szakértõ válasz: Nem, a borászat.hu nem ügyfelük így nem tud bõvebbet mondani róla hogy miért az elsõk (kár, mert mi sem tudjuk pontosan csak sokat próbálkoztunk folyamatosan és figyeltük hogy a változtatásokra merre felé indult el. Januártól új oldalunk van, struktúrájában is más, kísérletezünk tovább…)
Elhangzott néhány „szakmai” kérdés részünkrõl a beszélgetés vége elõtt, melyre a bocsánat de sok mukám van, minden le van írva és már elmondtam egyszer – és a telefon lerakása lett a vége. A történetben a további értékesítõi „trükk”, hogy nagy pincészetekre hivatkozva osztják tovább az igét a megkeresettek között – ügyfelekként hivatkozva elsõoldalas találatokra (akikkel mi beszéltünk azok nem ügyfelek, sõt volt honlapjukról való további megkeresett aki kapásból azzal kezdte hogy ez a csapat komolytalan, ajánlatukra még nem is válaszoltak, de már SZÁMLÁT KÜLDÖTT!)
Nem feladva az esetet sikerült elérni az ügyvezetõt is (elhallgatva jártasságunkat és tapasztalatunkat a témában – ezúton is bocsánat!) aki készséges volt és alapvetõ szakmai tippeket is adott de már óvatosabb ajánlatról beszélt: az elsõ négy oldal valamelyikét helyezte kilátásba, és nem az összes általunk megadott szóra, csak valamelyre közülük… (Köszönjük, de az ellenszolgálatatásként megjelelölt összegbõl bárki megvásárolhatja az elsõ oldalt egy kisebb, kevésbé látogatott és ismert keresõnél.)
Ha a google megváltoztatja a keresési algoritmusát két éven belül akkor mi lesz – kérdésre a válasz: Bejelentjük megint és az elsõk közé kerül.
Hallottunk még: a beregisztráljuk különféle keresõkbe és ezáltal jobb lesz a találat, egymást erõsítik, stb. Hülyeség. A google az index oldalt megtalálva lépked tovább – nem kellenek a további keresõregisztrációk hozzá.
Számtalan cikk olvasható az érdeklõdõknek a témában hazai weboldalokon, szakportálokon, szakportálnak tûnõ de inkább csak netmarketinget ûzõ honlapokon, de egy biztos: mára már nem kell 6-8 hetet várni hogy frissüljön a google találatlistája…
Ha valaki elfogadja a fent forgó ajánlatot kérjük értesítsen az alábbiakról minket idõvel:
– az Ön által megadott szavak jelenleg hányadik helyre hozzák weboldalát a keresõkben?
– az eddig találatként nem szereplõ szavak esetében mely esetekben „ugrott” az elsõ oldalakra?
köszönjük!