Hordót a gyõztesnek!
A wineroads.eu különleges versenyén huszonkét fiatal borászra lehet szavazni, közülük az elsõ tíz jut a szakértõ elé. A weboldal ügyvezetõje, Darin Sándor ugyanakkor elmondta: ezen a versenyen nem elég, ha a bor szép és finom, jó a külleme és az aromája: itt most az üzleti érzék és a marketing-képesség is vizsgázik.
A gyõzteseknek járó fahordók egyébként igen komoly értéket képviselnek, egy-egy ilyen minõségi darab 2-300 ezer forintba is belekerülhet. Ugyanakkor a hordók azért is érdekesek mostanság, mert sok borász panaszkodik amiatt, hogy a bora eladatlanul várakozik a hordókban a pincék mélyét.
Darin Sándor szerint ugyanakkor ezeket a borokat nem érdemes egyben eladhatatlannak is minõsíteni. A mostani válság nem a borászat, hanem a fogyasztás válsága, mondja a szakértõ. Tény, hogy visszaesett a haza borkereskedelem, de ez elsõsorban a magas árfekvésû, palackonként 800 forintba vagy többe kerülõ borokat érinti, a középkategóriás és attól olcsóbb borok eladása nem csökkent le olyan drámai mértékben. Tény ugyanakkor, hogy a hazai termelõknek komoly kihívást jelent, hogy a nagy üzletláncok polcain megjelenõ külföldi borok olcsóságuk mellett sem biztos, hogy rossz minõségûek.
A jó idõ beálltával a szakértõ úgy véli, feléled a borturizmus is, a fiatal borászok versenye pedig erõsíti a hazai minõségi borok hírnevét és eladhatóságát.
Forrás:
Gazdasági Rádió
http://www.gazdasagiradio.hu