Hazánkban is elindult a közösségi bormarketing
A közös marketing-tevékenység pályázatokon és közbeszerzéseken keresztül valósul meg.
A források felosztása (megközelítõleg évi 700 millió Ft), valamint a konkrét pályázatok meghatározása és értékelése a Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Miniszter által létrehozott Bormarketing Bizottság feladata, a döntéseket azonban minden esetben a miniszter hozza meg. A pályázatokkal és beszerzésekkel kapcsolatos szakmai elõkészítõ, koordináló és ellenõrzõ tevékenységet az FVM-Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Kht közösen végzi.
A belföldi marketingprogram keretében az elmúlt hetekben regionális programok és rendezvények támogatása, valamint piackutatás témájában jelentek meg pályázati-, illetve ajánlati felhívások. A külpiaci marketingprogram alapvetõ célja a Bormarketing Kht által jegyzett Wines of Hungary közös márka felépítése és kommunikációja, valamint generikus promóciós programok szervezése és lebonyolítása. Fentiek megvalósítása céljából a következõ hetekben újabb pályázatok közzététele várható.
A részletekrõl a www.bormarketing.hu és a www.amc.hu weboldalakon tájékozódhat.
A hazai borász szakmai szervezetek által alapított Magyar Bormarketing Közhasznú Társaság küldetése, hogy központi szerepet töltsön be a magyar borágazat marketing menedzsment feladatainak meghatározásában és megvalósításában, valamint szaktudásával és kreativitásával tevékenyen hozzájáruljon a magyar közösségi bormarketing fejlõdéséhez. A Társaság kezdeményezõ szerepet kíván felvállalni a magyar bor, mint közös márka megteremtésében, a külpiaci lehetõségek és szinergiák kiaknázásában, valamint az ágazat szereplõi együttmûködésének és összefogásának javításában, elõsegítve ezáltal a magyar bor értékének, ismertségének és elismertségének növekedését.