Három napon át nyakalhatjuk ingyen a bort
A Nyitott Pince Napok idén három napon át, 2007. május 26. és 28. között tart. Magyarország 22 borvidékén több mint száz pince vállalja, hogy ezeken a napokon 9 óra és 19 óra között nyitva tart, a gazda, vagy borhoz értõ személyzet fogadja a vendégeket, akik kedvezményes, illetve ingyenes borkóstolón vehetnek részt. Az akció meghosszabbításától a szervezõk a vendégéjszakák számának növekedését remélik, tekintettel arra, hogy várhatóan a borbarátok idén a tõlük távolabb esõ borvidékekre is ellátogatnak. Az akció célja, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország borvidékeit, változatos borkínálatát, és így egyre nagyobb borkedvelõi kör alakuljon ki – áll a Magyar Turizmus Zrt. sajtóközleményében.
2007. május 18-án Budapesten nagyszabású promóciós akcióval is népszerûsíteni kívánják a rendezvényt a szervezõk. A Nyugati téren, a Széna téren és a Gellért téren népviseletbe öltözött hostessek, szõlõtaposást imitálva hívják fel a figyelmet a Nyitott Pincék Napjaira.
Egyre többen látogatnak bor és gasztronómiai programokra
A Magyar Turizmus Zrt. tavalyi bor és gasztronómia tematikus évének elõkészítéséhez – a magyar lakosság körében – végzett felmérésbõl kiderült: nem csak a külföldi turisták, de a magyar lakosság is úgy gondolja, hogy Magyarország egyedi gasztronómiai értékei, illetve borai az ország turisztikai kínálatának fontos részét képezik.
A bor és gasztronómiai programok, fesztiválok látogatottsága jelentõsen emelkedett az elmúlt év során. 2005-ben a megkérdezetteknek csak 29,3 százaléka, 2006-ban pedig már 42,7 százaléka vett részt borral vagy gasztronómiával foglalkozó rendezvényeken. A legnépszerûbbnek a borkóstolás bizonyult, a megkérdezettek negyede vett részt ilyen programon. Borúton közel 50 százalékkal többen voltak tavaly, mint 2005-ben.
A gasztronómia fejlõdésével kapcsolatos kérdések esetében a legtöbben (66,5 százalék) azzal értettek egyet, hogy a hazai borturizmus dinamikusan fejlõdik és borról, borászatról beszélni divat manapság (61,3 százalék). Azzal a két
hirdetésállítással is inkább egyetértettek, hogy Magyarországon egyre több lehetõség van kipróbálni egy-egy régió ízeit, és hogy a hazai vendéglõk borkínálata egyre jobb. Viszont csak a megkérdezettek 35,4 százaléka értett egyet azzal, hogy mindig tudja, hogy hol talál információt úti célja jellegzetes ételeirõl és italairól.
A megkérdezettek véleménye szerint a magyar lakosság gasztronómiai és borkóstolási utazásait a leghatékonyabban két módszerrel lehetne ösztönözni, a lehetõségeket bemutató több információval és árkedvezményekkel. A válaszadók 79,3 százaléka szerint a kampányévnek köszönhetõen növekedett a magyar borok és a gasztronómia elismertsége a magyarok körében.
Forrás:
mfor.hu
http://www.mfor.hu