Franciaország nemzeti bormárkát vezet be
A francia borhatóságok hivatalosan is támogatják a márka bevezetésének tervét, amely várhatóan a tájborokra fog kiterjedni és a „Vignobles de France” nevet fogja viselni.
A lépést támogatók szerint ez rugalmasabb lehetõségeket biztosít a termelõk számára és segít felszámolni a hatalmas eladatlan bormennyiségeket, amelyek mára a francia borágazat megszokott jelenségévé váltak.
„A márkanév tartalmazza a „Franciaország” kulcsszót, amely a fogyasztók számára nagy jelentéstartalommal bír.” – mondta Anne Burchette, a Castel UK francia ügyvezetõ igazgatója.
A francia bormárkával kapcsolatos tervek akkor váltak komollyá, amikor a kormány tavaly tavasszal felvetette ennek lehetõségét a nemzeti borstratégiában, amely útmutatást ad a francia borok számára külpiacaik újbóli meghódításához.
A közös márka lehetõvé tenné a borászoknak, hogy különbözõ régiókból származó tájborokat házasítsanak. „A márkatulajdonosok a tájborok minden lehetséges stílusát egyetlen márkanév alatt kínálhatnák, anélkül, hogy megzavarnák a fogyasztókat a különbözõ eredet-megjelölésekkel. Rugalmasságot biztosít majd a termelõknek, lehetõvé teszi számukra, hogy a kínálatot a piac igényeihez alakítsák.” – mondta Burchette.
A franciák azután döntöttek a nemzeti bormárka bevezetésérõl, miután a spanyolok is bejelentették ez irányú terveiket.
A múltban Ausztrália és a többi újvilági termelõ hódította el Franciaországtól a legjelentõsebb piaci részesedést (pl. Egyesült Királyság), de a francia és a spanyol bortermelõk között is nagyon erõs a verseny. Dél-Franciaországban sokan irigykedve tekintenek át a határ túlsó oldalára, mert úgy gondolják, hogy ott enyhébb a bürokrácia és a spanyol borászok több kormányzati segítséget kapnak, mint õk.
Nincs mindenki meggyõzõdve arról, hogy jó ötlet követni a spanyolok nemzeti márkára vonatkozó terveit. Néhányan úgy gondolják, hogy az eredetvédett tájborok, amelyek a francia tájborok több, mint felét teszik ki, és jelenleg több kerül belõlük exportra, mint Bordeaux-i borból – jók úgy, ahogy most vannak.
Anne Burchette, a dinamikus növekedést produkáló brit piac szakértõje nem osztja ezt a nézetet. „Miközben egyetértek azzal, hogy az eredetvédett borok nagyszerûen helytállnak a piacon, észre kell venni, hogy vannak bizonyos bor-stílusok, amelyek az adott termõhelyen nem állnak rendelkezésre, mint például az olyan könnyû és illatos fehérborok, mint a Pinot Grigio. A francia márka olyan lehetõségeket rejt magában, mint például a Loire-i Sauvignon és egy eredetvédett bor házasítása, amelynek eredményeként egy optimális tulajdonságokkal rendelkezõ bort kapunk.” – fûzte hozzá Burchette.
Forrás:
Bormarketing.hu
http://www.bormarketing.hu