Félmilliárd dollár az Emirates borbüdzséje
Az Emirates járatain minden nap 11 ország több mint hatvan féle pezsgõjét és borait kínálja utasainak. A borok kiválasztására egy saját csapatot alkalmaz.
Tim Clark, az Emirates Airline elnöke elmondása szerint az utasok nem csak rozét, fehérbort vagy vörösbort akarnak, érdekli õket a szõlõfajta, az évjárat és a termelõ története. Ezen okokból döntöttek már több mint tíz éve úgy, hogy saját kezükbe veszik a kiválasztást és a beszerzést.
Szívesen vásárolják a csúcsborokat kisebb mennyiségben, több évjárat lehetõségét megmutatva az utasaiknak. Akár úgy is, hogy ez növekvõ logisztikai költséggel, menümódosításokkal és a személyzet oktatásával jár együtt.
A légitársaság azért hogy a legjobb évjáratokat a jövõben biztosítani tudja, gyakran már palackozás elõtt megvásárol egyes tételeket.
Közvetlenül keresik a legismertebb termelõkkel a kapcsolatot, a koncepciójuk részletesen átgondolt: tudják hogy az elkövetkezõ négy évben melyik útvonal melyik osztályán milyen bort szolgálnak majd fel.
A kiválasztásnál a minõség mellett figyelik a felszolgált étellel párosuló harmóniát, továbbá hogy 10.000 méter magasságban miképp mutatja magát a bor.