Elmozdulás tapasztalható a minõségi termékek irányába
E mennyiségnek nagyjából kétharmada (húsz liter) folyó borként, egyharmada pedig palackos kiszerelésben kerül a fogyasztókhoz. A piaci felmérések szerint a borfogyasztók körében a vörösbor a legkedveltebb, ettõl kissé elmarad a fehérbor, míg a rozé a borivók mindössze nyolc százalékának a legkedveltebb itala. A cukortartalmat vizsgálva a fogyasztók leggyakrabban az édes borokat vásárolják, ezt követi a félédes, majd a száraz kategória.
Az elmúlt évekhez viszonyítva további elmozdulás figyelhetõ meg a minõségi borok felé, amelyek a teljes piac negyven százalékát tették ki, az asztali nedûk 36 százalékot, míg a tájborok 24 százalékot képviseltek. A kereskedelemben forgalmazott bor mennyisége a teljes fogyasztás 73 százalékát teszi ki. A vásárlók 39 százaléka hipermarketekben, 17 százalékuk kis élelmiszerboltokban, 15 százalékuk diszkontokban, 17 százalékuk szupermarketekben szerzi be az italt. A vásárlóknak mindössze három százaléka szerzi be a bort szaküzletekben.
Hazánkban hagyományosan nagy, mintegy 27 százalékot tesz ki a nem kereskedelmi forgalomból, hanem közvetlenül a termelõtõl származó bor. A borvásárlás feltételei közül elsõ helyen a szín, majd a fajta és csak ezután következik a termék ára. Érdekesség, hogy a termelõ csak a hetedik, míg a származási ország a nyolcadik legfontosabb szempont a borválasztásnál. A magyar ember leginkább otthon fogyaszt bort, míg viszonylag ritkán iszunk étteremben.
Forrás:
Magyar Hírlap
http://www.magyarhirlap.hu