Elhúzódik a bormarketing-rendszer átalakítása
Noha már tavaly döntött a kormány a közösségi bormarketing rendszerének átalakításáról – jelesül azzal, hogy még 2011 novemberében eltörölte a parlament a bor forgalomba hozatali járulékot -, eddig nem lehetett tudni, hogy milyen lesz az új rendszer.
Az AMC addig is, amíg a feladatátadással kapcsolatos kérdések nem tisztázódtak, folytatta a tavalyi megcsappant borforgalmazás után befolyt mintegy egymilliárd forintból a korábbi évekhez hasonló kampányait, illetve az MT Zrt. is a gasztronómiához és bortizumushoz köthetõ programjait. Az MT Zrt. csak a szükséges jogszabályok megszületése, illetve a forráskeret meghatározása után kezd neki a bormarketing feladatok tervezésének.
A VM tájékoztatása szerint miután a feladat és vagyonátadással, munkáltatói jogutódlással kapcsolatos technikai kérdéseket már tisztázták a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, a jelenleg közigazgatási egyeztetésen lévõ elõterjesztésrõl egy-két héten belül dönthet a kormány. A tervek szerint az MT Zrt. a jelenleg AMC költségvetési soron lévõ összeg idõarányos részét fogja megkapni 2012. második félévére.
A 2013-as költségvetés most kezdõdõ tervezése során a kormány minél magasabb, de legalább az idei szinten szeretné biztosítani az agrármarketing forrásait. Arra azonban nem tért ki lapunknak küldött válaszban a tárca, hogy ha megszüntetik az AMC-t, akkor mi lesz a sorsa az AMC egyéb agrár- és élelmiszervonatkozású, jelenleg is futó közösségi marketing programjainak: akarja-e folytatni ezeket a kormányzat, ha igen, akkor mely intézmény, mibõl és hogyan folytatná.
Forrás:
Napi Gazdaság
http://www.napi.hu