Az egyes agrárágazati törvények módosításáról szóló 2005. évi CLVII. törvénynek a bor forgalombahozatali járulékkal kapcsolatos részei alapján befolyó összeg marketing célokat szolgáló hányada kizárólag közösségi bormarketing céljára fordítható. A befizetéseket az AMC Kht. elkülönített számlán kezeli.
A Magyar Bormarketing Kht-t jogszerûen megilletõ összeg átutalásáról az AMC Kht. három banki munkanapon belül intézkedik.
A bormarketing pályázatok feltételeinek kialakítására 7 fõs bizottság alakul, amelyben 6 fõt a borszakma, 1 fõt az FVM delegál. A Magyar Bormarketing Kht. a közösségi bormarketing pályázatokra magas színvonalú pályázati anyagokat nyújt be.
Az FVM és a bor szakmai szervezetei kezdeményezik a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a közösségi bormarketing letéteményese a Magyar Bormarketing Kht. legyen.
Az FVM kezdeményezi a meglévõ jogszabályok (törvények, rendeletek) módosítását a következõk elérése érdekében:
-
a forgalomba hozatali járulék befizetése 80 hl mennyiség felett a félévenként esedékes, a jövedéki készletelszámolással egyidõben történjen,
-
akinek járuléktartozása van, forgalombahozatali engedélyt nem kaphat,
-
A befizetést igazoló dokumentum alapján adja ki az OBI a következõ forgalombahozatali engedélyt,
-
Az adóraktárak egymás közötti forgalma ne képezze a járulék fizetési alapját,
-
2007. évtõl a külföldre kerülõ borok után 2 Ft/liter járulék kerüljön megfizetésre, amely évente 2 Ft-tal, összesen 8 Ft-ig növekszik
Az együttmûködõ felek tudomásul veszik az EU közösségi jogból és a Csatlakozási Megállapodásból és annak mellékleteibõl eredõ kötelezettségeket.
Az FVM vezetése és a borszakma képviselõi 2006. március 31-ig együttesen értékelik e Megállapodás végrehajtását.
Budapest, 2006. február 09.
Forrás:
FVM
http://www.fvm.hu