Együttmûködés a magyar borokért
Az együttmûködés célja a négy szervezet összehangolt marketing tevékenységével a magyar bor külpiacra jutásának elõsegítése, illetve ismertségének növelése külföldön és belföldön.
A négy szervezet között teljes az egyetértés abban, hogy a bor, a gasztronómia és a turizmus egymást kiegészítõ és erõsítõ elemek, amelyeknek érdekei együttes fellépéssel hatékonyabban képviselhetõek. Éppen ezért az aláírók az éves marketingtervek elkészítésekor egyeztetik az együttmûködés pontos kereteit, közösen határozzák meg azon kiállítások és rendezvények körét, amelyeken együtt, vagy akár egymást képviselve lépnek fel, továbbá közös kiadványokkal és egyéb marketing eszközökkel segítik a magyar bor és gasztronómia érdekképviseletét.
Összehangolják és egységesítik a kommunikációt, a PR tevékenységet és a témához kötõdõ sajtómunkát is, szakembereik pedig rendszeres szakmai találkozókon alakítják ki az együttmûködés konkrét tartalmi elemeit.
A Magyar Turizmus Rt. a megállapodás aláírását megelõzõen is kiemelt feladatának tekintette a hazai borok népszerûsítését, illetve a borturizmus fellendítését. Ennek érdekében számos marketing eszközt alkalmaz: 2005-ben – bor- és gasztronómia témában, illetve a témát is érintõen – közel 800 marketing akciót bonyolított le, közel 100 millió forint értékben, és a munkát 2006-ban is folytatja. Belföldi marketingkommunikációjában idén a Bor és Gasztronómia tematikus évre koncentrál a márciusban induló „Nagy Ízutazás 2006” kampánnyal. A magyarországi borrégiókat bemutató kiadványt bõvített formában, frissített tartalommal adta ki három nyelven 2005 végén. Az új kiadvány a borrégiók mellett tartalmazza a hazai borutakat és azok ajánlatait is. A központi kiadvány mellett, az Rt. regionális igazgatóságai is kiadják a saját területükön található borvidékeket ismertetõ kiadványokat. A Bor & Gasztronómia kiadvány 2006 elején új arculattal jelent meg, angol és német nyelven. A hazai borturisztikai kínálat megismertetése és népszerûsítése érdekében a nemzeti turisztikai marketing szervezet rendszeresen szervez tematikus tanulmányutakat kül- és belföldi újságírók és utazási szakemberek részére, továbbá üdvözöl és szakmai támogatásáról biztosít valamennyi színvonalas hazai bor- és gasztronómiai rendezvényt, amelyek promóciójában aktívan közremûködik.
Kutatásaiban rendszeresen vizsgálja a bor és a gasztronómia szerepét Magyarország belföldi és beutazó turizmusában, s az így szerzett információk felhasználásával is tovább fokozhatják a négy együttmûködõ szervezet munkájának hatékonyságát.
Forrás:
Itthon.hu
http://www.itthon.hu