Együtt a Pannon Borrégióért
[tn_3_bal.jpg]A Pécsi Tudományegyetem, a Pannon Borrégió, a Pécsi Borvidék, a Villányi Borvidék, a Szekszárdi Borvidék és a Tolnai Borvidék a Szõlészeti és Borászati Kutatóintézet pécsi egyetemhez csatlakozása kapcsán már februárban tárgyalásokat kezdett. A tárgyalások folyamán több területen is a tevékenységek összehangolásának fontossága kapott nagy hangsúlyt.
Kiemelt fontosságú például a Pannon Borrégióban folyó, a szõlészethez, borászathoz, illetve a bormarketinghez és borturizmushoz kötõdõ oktatási, valamint kutatási és fejlesztési tevékenység összehangolása, a kutatás és a gazdaság szorosabbá fûzése.
[tn_4_bal.jpg]Az aláíró felek szándéka egy közösségi marketingkommunikációs stratégia megalkotása, amely az európai térségi gondolkodás alapjaira épülve valamennyi, az együttmûködésben szereplõ szervezet érdekeit és céljait tükrözi, ugyanakkor a regionalizmus szemléletének megfelel.
Az aláírók kezdeményezik a közösségi borturisztikai és bormarketing tevékenységet összefogó Pannon Borturisztikai Klaszter megalapítását.
Az együttmûködés kiszélesítése érdekében a borrégió további, a kooperációban érdekelt szakmai szervezeteivel és vállalkozásaival tárgyalásokat folytatnak, és nyitottak további tagok csatlakozása felé, hiszen a szándéknyilatkozatot a Villányi Borvidék hegyközségi tanácsa és a Villány-Siklósi Borút egyelõre nem írta alá, õk további gondolkodási idõt kértek.
A régiós együttgondolkodás elsõ konkrét eredménye, illetve eseménye a Pannon Borrégió TOP 25 borválasztás és kampány, amelyet a Pécsi Tudományegyetem, a Pannon Borrégió, a Sopianae/Pécs örökség Kht, a Szekszárd Borvidék Kht és a Pécsi Borozó borrégiós bormagazin szervez. A régió négy borvidékének és meghívottként a balatonboglári borvidék legszebb palackos, forgalmi borait keresik ezen a versenyen, amelyek közül a legjobb huszonöt kaphatja meg a Pannon Borrégió TOP 25 címet. A top-borokat elsõként június 20-án a pécsi Cella Septichorában kóstolhatja meg az érdeklõdõ publikum, de a TOP 25 népszerûsítésére további, legalább féléves médiakampányt is szerveznek.