Borszerda – sikerrel debütál az akció
Nagy érdeklõdés övezi az elsõ alkalommal megrendezett Borszerda akciót: a regisztrációs idõszakban összesen 437 étterem és borszaküzlet csatlakozott országszerte. „Ezt a számot nagy sikernek tartjuk, hiszen közel azonos számú résztvevõvel indulhatunk el, mint elsõ évében a Borszerda mintájául szolgáló Torkos Csütörtök” – mondta el Szabó Borbála. A Magyar Bormarketing Kht. belföldi programmenedzsere szerint ez azt mutatja, hogy egyre nagyobb az érdeklõdés a vendéglátóhelyek és a fogyasztók részérõl is a magyar borok, a borkultúra iránt.
A Magyar Bormarketing Kht. idén elõször rendezi meg a Borszerda programot. Az akcióhoz csatlakozott éttermekben és vendéglátóhelyeken április 29-én, azaz Borszerdán egész nap minden magyar bor és pezsgõ 50 százalékos kedvezménnyel rendelhetõ. Ezenkívül minden fõétel mellé jár ajándékba egy pohárral a ház borából. Az akcióhoz borszaküzletek is csatlakoztak, amelyek ezen a napon vállalják, hogy kedvezményt nyújtanak vásárlóiknak magyar bor- és pezsgõválasztékukból.
Nagy siker a példátlan nagykereskedõi összefogás is: a legnagyobb bornagykereskedõ cégek is csatlakoztak az április 29-i akcióhoz, és kedvezményt biztosítottak az eseményben részt vevõ vendéglátóhelyek számára. A hat legnagyobb bor-nagykereskedelemmel foglalkozó magyar cég, a Bortársaság, a CorVinum Zrt., az In Vino Veritas Borkereskedés, a Monarchia Matt International, a Raiker Kft. és a Zwack Izabella Borválogatás eddig egyetlen akció mellett sem állt ki közösen. A Borszerdához a METRO áruházlánc is csatlakozott, sõt a nemzetközi szinten is elismert és rangos WSET (Wine and Spirit Education Trust) Nemzetközi Borakadémia Kft. is elkötelezte magát az akció mellett, és szakmai támogatást is nyújtott az esemény elõkészítésében. „Ez is mutatja az egész szakma elkötelezettségét a borkultúra fejlesztésében” – mondta Szabó Borbála.
A Borszerdához taxitársaságok és pótsofõrszolgálatok is partnerként csatlakoztak Budapesten és vidéken egyaránt, hogy a Borszerdán mindenki nyugodtan otthon hagyhassa az autóját.
Az akcióval a Magyar Bormarketing Kht. elõ kívánja mozdítani a mértékletes, minõségi borfogyasztást. Ugyan egyre többen vannak azok, akik rendszeresen fogyasztanak minõségi bort, Magyarország – különösen a gasztronómiához köthetõ borfogyasztásban – még mindig a nagy boros nemzetek mögött kullog. A Borszerda a Nemzeti Bormarketing Program keretében valósul meg – az esemény kommunikációs partnere a Magyar Turizmus Zrt.
A regisztrált éttermek listája és az eseménnyel kapcsolatos minden információ elérhetõ a program hivatalos honlapján, a www.borszerda.hu oldalon.