Borospincék az égben
Elõször 1985-ben hirdette meg a versenyt a brit Business Traveller magazin. Mára olyan rangos eseménnyé nõtte ki magát, hogy a légitársaságoknak presztízskérdés a jelenlét. A borteszt lebonyolításában a brit magazin szorosan együttmûködik a nemzetközi borászati szaklapokkal, illetve borszakértõkkel. A Cellars in the Sky versenyt immár a lengyel piacon is megrendezi a Business Traveller Poland.
A magyarországi verseny megrendezésében és lebonyolításában a Business Traveller Hungary stratégiai partnereként részt vesz a budapesti székhelyû Central European Wine Institute (CEWI). Õk gondoskodnak arról, hogy az esemény a legmagasabb szakmai követelményeknek is megfeleljen. A CEWI csapata készítette el a versenykiírást, határozta meg a pontos szabályokat, és állította össze a bíráló bizottságot. A borokat a hazai szakújságírókból válogatott médiazsüri is értékeli.
A magyar piac sajátosságait figyelembe véve nem lehetett szétválasztani a rövid és hosszú távú járatokat, és a diszkont légitársaságoknak sincs külön kategória, hanem a turistaosztály boraival együtt versengenek. A szervezõk kikötötték továbbá, hogy csak azon borok nevezhetnek, amelyek a téli menetrendben elérhetõk valamely Budapestrõl induló járat fedélzetén. A versenybe négy kategóriában lehetett nevezni: Economy Class white (fehér), Economy Class red (vörös), Business Class white, Business Class red.
Az egyes légitársaságok maguk dönthették el, hogy a téli menetrend kínálatából mely tételeket kívánják benevezni a versenyre. A kiválasztott borokból 3-3 üveggel kellett eljuttatniuk a versenynek helyt adó Larus Rendezvényközpont bortrezorjába. Minden egyes borfajtához pontos leírást is mellékelve. Kíváncsian várjuk, melyik „égi borospince” borai törnek a csúcsra.
Forrás:
hvg.hu
http://hvg.hu