Bormarketing: visszatérhet az Agrármarketing Centrum
A Balatonboglári borvidék félévente 5–9 millió forintot fordíthatott marketingcélokra, amióta pályázhattak a forrásokra.
A Bormarketing Kft. felszámolásáról decemberben határoztak a tulajdonosok, miután hosszú hónapok huzavonája után sem fizetett a földmûvelésügyi tárca az addigra eladósodott nonprofit kft.-nek. A kft. részben a kaotikus jogszabályi környezetet tette felelõssé azért, hogy nem jutottak hozzá a forgalombahozatali járulék bormarketingcélra szánt részének öt százalékához, mely törvényileg járt a társaság mûködésére. Az összegre ugyanis közbeszerzést írtak ki, melyen az eladósodott kft. nem vehetett részt.
Cziráki Imre, a Balatonboglári borvidék hegyközségi tanácsának elnöke azt mondta: a társaság tevékenysége hiányt pótolt. A közösségi bormarketing céljaira a borok után fizetett korábban nyolcforintos, immár literenkénti öt-, illetve tízforintos forgalombahozatali járulék hatvan százalékát fordítják. Ebbõl a szõlõterülettel arányosan kapnak viszsza pályázaton a borvidékek, a boglári borvidék esetében olyan fél év is elõfordult, amikor kilencmillió forinthoz jutottak hozzá. A Balatonboglári borvidéken egyebek mellett figyelemfelhívó táblák, kiadvány, film és poharak készültek ebbõl.
S hogy mi lesz ezután? – Semmit nem tudunk, mert hiányzik az országosan egységes koncepció – fogalmazott a 2008-ban az Év Bortermelõjévé választott Konyári János balatonlellei borász. Azt mondta: eddig becsülettel befizetett járulékait õ saját maga hatékonyabban tudta volna marketingre felhasználni, mint ahogy az valaha is történt.
Egyes információk szerint a korábban sokat bírált Agrármarketing Centrum (AMC) veszi át a felszámolás alatt álló kft. szerepét.
Forrás:
sonline.hu
http://www.sonline.hu