Borkeresztapa lenne Egerben Lévai Balázs
– Hogyan találtak egymásra az egri borvidékkel? Miért ön lett a média-tanácsadója?
– Nagyon sok ismerõsöm, barátom lakik Egerben, de fiatalkoromban a vízilabda is ezer szállal kötött a megyeszékhelyhez. Késõbb szintén a sport, majd a turisztika okán is rengetegszer jártam a városban. A látogatások késõbb Ipacs Géza grafikus barátomnak köszönhetõen megszaporodtak. Tavaly Egerben forgattam A mi kis városunk címû tévémûsor egyik epizódját, aminek én voltam a producere. Majd Ipacs Géza közremûködésével dr. Gál Lajos, a hegyközségi tanács fõtitkára keresett meg, hogy pályázzak a média-tanácsadói feladatra, amit végül a mi cégünk kapott meg. Eszerint július 31-ig a borok évét, és azon belül az egri bort, illetve az Egri Bikavért próbáljuk népszerûsíteni a magyar médiában.
– Számos produkciónak volt már ötletgazdája, kreatív szakemberként hogyan tud segíteni az egri borvidéknek?
– A bor ugyanolyan termék, mint a csokoládé, azzal a különbséggel, hogy nagyon könnyen lehet lirizálni, hiszen mint sajátos egri hagyománynak, rendkívül fontos szerepe van a térségben. Mi arra törekszünk, hogy olyan történeteket ragadjunk meg az egri bor históriájából, múltjából és jelenébõl, amelyek érdekesek lehetnek a média számára. Ötleteinkkel, munkánkkal elsõsorban az egri bor reneszánszát szeretnénk erõsíteni, hiszen az elmúlt húsz évben felnõtt itt egy olyan borászgeneráció, amely tartalommal töltötte meg az egri bor kifejezést, különösen a Bikavért. A legfontosabb információ, amit tovább kell adnunk a fogyasztóknak, hogy Egerben nagyon komoly minõségi bortermelés folyik. Az országban az egri borvidék az egyetlen, ahol egyszerre, szinte hasonló súllyal vannak jelen a fehér- és a vörösbor-fajták is.
– Említene olyan konkrét médiatanácsot, amit az önök cége adott?
– Ilyen a Bikavérhez fûzõdõ névadási pályázat, amivel a Bikavér fehér párjának keressük a nevét. Ez a program alkalmas arra, hogy az egri borvidékrõl, az egri borról beszéljünk.
tanácsadója.
– Hogyan találtak egymásra az egri borvidékkel? Miért ön lett a média-tanácsadója?
– Nagyon sok ismerõsöm, barátom lakik Egerben, de fiatalkoromban a vízilabda is ezer szállal kötött a megyeszékhelyhez. Késõbb szintén a sport, majd a turisztika okán is rengetegszer jártam a városban. A látogatások késõbb Ipacs Géza grafikus barátomnak köszönhetõen megszaporodtak. Tavaly Egerben forgattam A mi kis városunk címû tévémûsor egyik epizódját, aminek én voltam a producere. Majd Ipacs Géza közremûködésével dr. Gál Lajos, a hegyközségi tanács fõtitkára keresett meg, hogy pályázzak a média-tanácsadói feladatra, amit végül a mi cégünk kapott meg. Eszerint július 31-ig a borok évét, és azon belül az egri bort, illetve az Egri Bikavért próbáljuk népszerûsíteni a magyar médiában.
Lévai Balázs elsõsorban az egri vörösborokat – mint a Pinot Noir, a Merlot, a Cabernet Sauvignon – kedveli igazán, és mértékkel issza azokat. Fotó: Bársony Bence Lévai Balázs elsõsorban az egri vörösborokat – mint a Pinot Noir, a Merlot, a Cabernet Sauvignon – kedveli igazán, és mértékkel issza azokat. Fotó: Bársony Bence
– Számos produkciónak volt már ötletgazdája, kreatív szakemberként hogyan tud segíteni az egri borvidéknek?
– A bor ugyanolyan termék, mint a csokoládé, azzal a különbséggel, hogy nagyon könnyen lehet lirizálni, hiszen mint sajátos egri hagyománynak, rendkívül fontos szerepe van a térségben. Mi arra törekszünk, hogy olyan történeteket ragadjunk meg az egri bor históriájából, múltjából és jelenébõl, amelyek érdekesek lehetnek a média számára. Ötleteinkkel, munkánkkal elsõsorban az egri bor reneszánszát szeretnénk erõsíteni, hiszen az elmúlt húsz évben felnõtt itt egy olyan borászgeneráció, amely tartalommal töltötte meg az egri bor kifejezést, különösen a Bikavért. A legfontosabb információ, amit tovább kell adnunk a fogyasztóknak, hogy Egerben nagyon komoly minõségi bortermelés folyik. Az országban az egri borvidék az egyetlen, ahol egyszerre, szinte hasonló súllyal vannak jelen a fehér- és a vörösbor-fajták is.
– Említene olyan konkrét médiatanácsot, amit az önök cége adott?
– Ilyen a Bikavérhez fûzõdõ névadási pályázat, amivel a Bikavér fehér párjának keressük a nevét. Ez a program alkalmas arra, hogy az egri borvidékrõl, az egri borról beszéljünk.
A cikk a hirdetés után folytatódik
– Erre a pályázatra mennyi ötlet érkezett?
– Több száz pályázat futott már be a hegyközségi tanácshoz. Magam is pályáztam, formálisan elküldtem e-mailben a javaslatomat, hiszen ez egy nagyon jó és ötletes játék. Mindenképpen kihívás, ha az ember keresztapja lehet egy egri borfajtának.
– Szereti az egri bort?
– Nagyon szeretem, mértékkel fogyasztom is. Barátomnak mondhatom Lõrincz Gyurit is, akit tavaly az év bortermelõjének választottak, régen még vízilabdáztunk is egymás ellen. Elsõsorban az egri vörösborokat, mint a Pinot Noir, a Merlot, a Cabernet Sauvignon, nagyon szeretem, de meg kell hogy valljam, a fehérborokért nem nagyon vagyok oda.
– Volt már tapasztalata hasonló munkában?
– Egyedi felkérést kaptam, korábban ilyen munkát nem végeztem. De mint említettem, a feladat nem más, mint megteremteni a bor mitológiáját, amiben az emberek megtalálhatják azt az izgalmas kalandot, ami a mértékkel való fogyasztásra ösztönzi õket. Azt gondolom, Eger ebbõl a szempontból kiaknázatlan bázis, ahol nagyon szép hátteret lehet varázsolni a boroknak. Ezzel Eger a borvidékek éllovasa lehet.
Forrás:
heol.hu
http://www.heol.hu