Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email Phone Facebook
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

borkaland.hu

A Nemzeti Bormarketing Program keretében május 18-án elindult a Borkaland.hu, az elsõ átfogó hazai borturisztikai szolgáltatókat bemutató élményportál, amelynek célja a hazai borvidékek jellegzetes borainak, borászatainak és borturisztikai szolgáltatóinak rendszerezett, egységes szerkezetû bemutatása, és ezáltal a hazai borturizmus további népszerûsítése.

A Magyar Bormarketing Kht. által életre hívott és mûködtetett Borkaland.hu azonban több mint puszta katalógus, a portál kalandtervezõ szolgáltatása a látogatók egyedi igényei, preferenciái alapján személyre szabott bor-élménycsomagokat kínál, benne borkóstoló-, szállás-, étterem- és túraajánlóval. Az ideális borkaland könnyû és gyors kiválasztását a térképes megjelenítés és teljeskörû hazai eseménynaptár segíti.

A Borkaland június közepétõl tovább gazdagodik, ugyanis ekkortól válnak elérhetõvé azok a közösségi funkciók, amelyek segítségével a portál a hazai borbarátok és borkalandorok közösségének virtuális találkahelyévé válik. A regisztrált felhasználók a borkalandokon szerzett élményeiket szöveges és fényképes élménybeszámoló formájában is megoszthatják egymással, értékelhetik a pincéket, és fórumozhatnak.

A Borkaland portál elindulását és bevezetését az online kampány mellett, sajtó és óriásplakát megjelenések valamint egy praktikus Pesti Est különkiadvány is segíti.

A Borkaland portál együttmûködõ partnerei a Magyart Turizmus ZRt., a Magyar Borutak Szövetsége (MABOSZ) és a Nyitott Pincék Szövetsége.


A Magyar Bormarketing Kht.

A Közösség Bormarketing Stratégia és az ahhoz kapcsolódó éves akcióprogramok megvalósítása a Magyar Bormarketing Kht. feladata és felelõssége. A szakmai szervezetek által létrehozott non-profit marketing-menedzsment vállalkozás a stratégia megvalósításához szükséges erõforrásokat részben önerõbõl, részben pedig együttmûködésein keresztül kívánja biztosítani.

Az önerõt a bortörvény által elõírt, a hazai árutermelõ borászok által megfizetendõ 8Ft/liter forgalomba-hozatali járulék bevételébõl közösségi bormarketing célokra elkülönített forrás képezi (bormarketing elõirányzat), amely a 2008. évi bevételek alapján mintegy évi 750 millió Ft-ra becsülhetõ.

Ehhez adódnak hozzá a Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési tárca tulajdonában lévõ Agrármarketing Centrum (AMC), valamint a Magyar Turizmus Zrt. és a Gazdasági Minisztérium külkereskedelem-fejlesztéssel foglalkozó szervezete, az ITD Hungary által borturizmusra, illetve borexportra fordított promóciós források, amelyek becsült összértéke 2009-ben 100-150 millió Ft.

Az alábbi ábra szemlélteti a járulékbevételbõl képzõdõ bormarketing elõirányzat tervezett felhasználásának struktúráját.

[tn_2_kozep.jpg]

A fenti ábra és a becsült 2009. évi járulékbevételek alapján a 2009. évi költségvetés az alábbiak szerint alakul.

[tn_3_kozep.jpg]

A stratégia és a különbözõ programok megvalósításával kapcsolatos feladatokat a Kht. és stratégiai partnerei, valamint pályázati úton, illetve közbeszerzéseken keresztül kiválasztott professzionális vállalkozások hajtják végre.

A kiszervezés (pályáztatás, közbeszerzés) legitim és hatékony lebonyolításáért az agrárminiszter döntés-elõkészítõ szerve, a Bormarketing Bizottság felel. A 7 fõbõl álló szakértõi bizottságba 6 fõt a Magyar Bormarketing Kht., egy fõt pedig a földmûvelésügyi és vidékfejlesztési miniszter jelöl. Mivel a forgalomba-hozatali járulék jelenleg az FVM adójellegû bevétele, a bormarketing irányzatból történõ kifizetések állami támogatásnak minõsülnek. Mindezek miatt a pályáztatással és közbeszereztetéssel kapcsolatos adminisztratív feladatok (hivatalos megjelentetés, szerzõdéskötés, pénzügyi tranzakciók), valamint a pénzügyi ellenõrzés az Agrármarketing Centrum feladata.

A Magyar Bormarketing Kht feladatai:

• marketingkutatás és piacelemzés,

• benchmarking: versenytársak figyelése,

• a stratégia és az aktuális éves akcióprogram megvalósításának irányítása,

• visszacsatolás és kommunikációs platformok biztosítása a befizetõ borászatok számára,

• a Bormarketing Bizottság munkájának segítése (szakmai elõkészítés),

• promóciós programok és marketing-kommunikációs kampányok koordinációja,

• együttmûködések koordinációja,

• nyomon követés: szakmai ellenõrzés, forgalmi/kommunikációs hatás mérése,

• a Wines of Hungary közös márka menedzselése,

• a magyar borászatok egységes képviselete.

Forrás:
[hirszerkeszto]

Post Tags: #borkaland

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Bemutatkozott a fõvárosban a Kunsági Borvidék
NextContinue
Kiköpik a legfinomabb borokat is

©2002-2023. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press