Borgazdaság 2006 Konferencia
Program
(A program véglegesítése folyamatban van)
Jelentkezési lap letölthetõ itt!
9.00 – 9.10 Elnöki megnyitó
A konferencia levezetõ elnöke: Dr. Kállay Miklós, tanszékvezetõ, Corvinus Egyetem Kertészettudományi Kar Borászati Tanszék
9.10 – 9.30 Borturizmus, pincészetek bekapcsolódása a Magyar Turizmus Rt. programjaiba
- A bor és gasztronómia szerepe a Magyar Turizmus Rt. tevékenységében
- Bor- és gasztronómiai kampányév 2006-ban: Nagy Ízutazás címmel (borászok csatlakozási lehetõségei)
Elõadó: Sztojanovits Kristóf, igazgató, Magyar Turizmus Rt. Kulturális és Aktivitás Iroda
9.30 – 10.00 Támogatások a borágazatban
- Borpiaci rendtartás támogatási és szabályozási intézkedései
- Az MVH feladatai
- Az egyes Intézkedések részletei (elsõ évi végrehajtásuk tapasztalataival kiegészítve)
- Szõlõterületek szerkezet-átalakításának és átállításának támogatása
- A szõlõültetvények kivágási támogatása
- Szõlõlé-készítés támogatása
- Borászati termékek alkoholtartalmának növelésére felhasznált must után járó támogatás
- Melléktermékek kötelezõ lepárlása
- Szeszesitalpiac ellátását szolgáló lepárlás támogatása
- Krízislepárlás támogatása
- Magántárolás támogatása
- Exporttámogatás
- Szõlõültetvények telepítésének, kivágásának engedélyezése és nyilvántartása
- AVOP támogatási intézkedések
Elõadó: Hajdu Zoltán, igazgató, Mezõgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal, Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága
10.00 – 10.30 Borutak szerepe
- A borút program lényegi elemei
- A borturizmus és a bormarketing kapcsolódási pontjai
- A pozitív térség-imázs kialakítása
Elõadó: Erdõsi Mária, fõtitkár, Magyarországi Borutak Országos Szövetsége
10.30 – 10.50 Kávészünet
10.50 – 11.40 Kerekasztal-beszélgetés.
Igénybe vehetõ szektoriális támogatások, Európai Uniós pályázatok, bor-promóciós programok
Résztvevõk:
Hajdú Zoltán, igazgató, Mezõgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal, Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága,
Harcz Zoltán, osztályvezetõ, Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Agrárpiaci Fõosztály, Kertészeti Osztály,
Sidlovits Diána, szakmai referens, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
Témák:
- Belsõ piacra irányuló bor-promóciós támogatások és azok jelentõsége
- Harmadik országba irányuló bor-promóciós programok
- A piacra jutást, valamint az agrártermékek reklámozását elõsegítõ programok borászati vállalkozások számára
- A különbözõ programok keretében igényelhetõ támogatások, azok igénybevételének lehetséges módozatai
- Az Európai Unióhoz való csatlakozásunk óta felgyülemlett tapasztalatok, változások
11.40 – 12.30 Kerekasztal-beszélgetés
Eredetvédelem és jogérvényesítés
Résztvevõk:
Müller István, állomásvezetõ, FVM Szõlészeti és Borászati Kutató Intézet Kecskemét, Tarcali Állomás,
Dr. Gonda Imre, osztályvezetõ, Magyar Szabadalmi Hivatal Nemzeti Védjegy Osztály
Horváth Csaba, fõtitkár helyettes, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
Témák:
- A jogérvényesítés lehetséges útjai: borjogi szabályozás, versenyjog, fogyasztóvédelem, iparjogvédelem
- Jogérvényesítés külföldön
- A hegyközségek szerepe a jogérvényesítésben
- A fogyasztók szempontjainak érvényesülése a jogérvényesítés során
12.30 – 13.30 Ebédszünet
13.30 – 14.10 AVOP programok, támogatások igénybevétele a pincészetek modernizálása, oktatás, kutatás, valamint vendéglátás címen
Elõadó: Harcz Zoltán, osztályvezetõ, Kertészeti Osztály, Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
14.10 – 14.30 Kávészünet
14.30 – 15.20 Kerekasztal-beszélgetés.
Bormarketing
Résztvevõk:
Erdõsi Mária, fõtitkár, Magyarországi Borutak Országos Szövetsége,
Módos Péter, elnök, Magyar Borakadémia,
Urbán András, fõtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
Témák:
- A Magyar Bormarketing Kht. mûködésének alapelvei, pályázati kiírások a bor piaci pozíciójának erõsítésére, a pályázati források igénybevétele borászati vállalkozások számára
- A bormarketing és a borutak szervezésének lehetséges kapcsolódási pontjai
- A bormarketing koncepció kialakulásának sarokpontjai, a megvalósulás állomásai
15.20 – 15.50 Oroszországi exportlehetõségek
- Az orosz alkoholpiac általában:
- alkoholpiaci szerkezet
- A borpiac jellemzõi
- piaci kategóriák
- vásárlási szokások
- A magyar borok pozíciója:
- exportadatok
- ismertség, kedveltség
- javasolt marketingstratégia
- Versenytársak pozicionálása:
- forrásfelmérés, közösségi marketing
- reklám-, marketingeszközök
- A borhamisítás, mint piaczavaró körülmény:
- védekezés
15.50 – 16.10 Banki szerepkör a bortermelés folyamatában
- Kedvezõ hitellehetõségek igénybevételének módozatai
Elõadó: Dr. Bodnár Zoltán, vezérigazgató, EXIM Bank Rt.
16.10 – 17.00 Kerekasztal-beszélgetés.
Külpiaci megjelenés – oroszországi export lehetõségek.
Az orosz piac bemutatása
Résztvevõk:
Dr. Bodnár Zoltán, vezérigazgató, EXIM Bank,
Dr. Kemény Ádám, mezõgazdasági attasé, A Magyar Köztársaság Moszkvai Nagykövetsége,
Spányik Péter, üzletfejlesztési igazgató, ITD Hungary Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht.
17.00 Elnöki zárszó, konferencia zárása