Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Borgazdaság 2006 Konferencia

Program

(A program véglegesítése folyamatban van)

Jelentkezési lap letölthetõ itt!

9.00 – 9.10 Elnöki megnyitó

A konferencia levezetõ elnöke: Dr. Kállay Miklós, tanszékvezetõ, Corvinus Egyetem Kertészettudományi Kar Borászati Tanszék

9.10 – 9.30 Borturizmus, pincészetek bekapcsolódása a Magyar Turizmus Rt. programjaiba

  • A bor és gasztronómia szerepe a Magyar Turizmus Rt. tevékenységében
  • Bor- és gasztronómiai kampányév 2006-ban: Nagy Ízutazás címmel (borászok csatlakozási lehetõségei)

Elõadó: Sztojanovits Kristóf, igazgató, Magyar Turizmus Rt. Kulturális és Aktivitás Iroda

9.30 – 10.00 Támogatások a borágazatban

  • Borpiaci rendtartás támogatási és szabályozási intézkedései
  • Az MVH feladatai
  • Az egyes Intézkedések részletei (elsõ évi végrehajtásuk tapasztalataival kiegészítve)
  • Szõlõterületek szerkezet-átalakításának és átállításának támogatása
  • A szõlõültetvények kivágási támogatása
  • Szõlõlé-készítés támogatása
  • Borászati termékek alkoholtartalmának növelésére felhasznált must után járó támogatás
  • Melléktermékek kötelezõ lepárlása
  • Szeszesitalpiac ellátását szolgáló lepárlás támogatása
  • Krízislepárlás támogatása
  • Magántárolás támogatása
  • Exporttámogatás
  • Szõlõültetvények telepítésének, kivágásának engedélyezése és nyilvántartása
  • AVOP támogatási intézkedések

Elõadó: Hajdu Zoltán, igazgató, Mezõgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal, Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága

10.00 – 10.30 Borutak szerepe

  • A borút program lényegi elemei
  • A borturizmus és a bormarketing kapcsolódási pontjai
  • A pozitív térség-imázs kialakítása

Elõadó: Erdõsi Mária, fõtitkár, Magyarországi Borutak Országos Szövetsége

10.30 – 10.50 Kávészünet

10.50 – 11.40 Kerekasztal-beszélgetés.

Igénybe vehetõ szektoriális támogatások, Európai Uniós pályázatok, bor-promóciós programok

Résztvevõk:

Hajdú Zoltán, igazgató, Mezõgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal, Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága,

Harcz Zoltán, osztályvezetõ, Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Agrárpiaci Fõosztály, Kertészeti Osztály,

Sidlovits Diána, szakmai referens, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

Témák:

  • Belsõ piacra irányuló bor-promóciós támogatások és azok jelentõsége
  • Harmadik országba irányuló bor-promóciós programok
  • A piacra jutást, valamint az agrártermékek reklámozását elõsegítõ programok borászati vállalkozások számára
  • A különbözõ programok keretében igényelhetõ támogatások, azok igénybevételének lehetséges módozatai
  • Az Európai Unióhoz való csatlakozásunk óta felgyülemlett tapasztalatok, változások

11.40 – 12.30 Kerekasztal-beszélgetés

Eredetvédelem és jogérvényesítés

Résztvevõk:

Müller István, állomásvezetõ, FVM Szõlészeti és Borászati Kutató Intézet Kecskemét, Tarcali Állomás,

Dr. Gonda Imre, osztályvezetõ, Magyar Szabadalmi Hivatal Nemzeti Védjegy Osztály

Horváth Csaba, fõtitkár helyettes, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

Témák:

  • A jogérvényesítés lehetséges útjai: borjogi szabályozás, versenyjog, fogyasztóvédelem, iparjogvédelem
  • Jogérvényesítés külföldön
  • A hegyközségek szerepe a jogérvényesítésben
  • A fogyasztók szempontjainak érvényesülése a jogérvényesítés során

12.30 – 13.30 Ebédszünet

13.30 – 14.10 AVOP programok, támogatások igénybevétele a pincészetek modernizálása, oktatás, kutatás, valamint vendéglátás címen

Elõadó: Harcz Zoltán, osztályvezetõ, Kertészeti Osztály, Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium

14.10 – 14.30 Kávészünet

14.30 – 15.20 Kerekasztal-beszélgetés.

Bormarketing

Résztvevõk:

Erdõsi Mária, fõtitkár, Magyarországi Borutak Országos Szövetsége,

Módos Péter, elnök, Magyar Borakadémia,

Urbán András, fõtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

Témák:

  • A Magyar Bormarketing Kht. mûködésének alapelvei, pályázati kiírások a bor piaci pozíciójának erõsítésére, a pályázati források igénybevétele borászati vállalkozások számára
  • A bormarketing és a borutak szervezésének lehetséges kapcsolódási pontjai
  • A bormarketing koncepció kialakulásának sarokpontjai, a megvalósulás állomásai

15.20 – 15.50 Oroszországi exportlehetõségek

  • Az orosz alkoholpiac általában:
  • alkoholpiaci szerkezet
  • A borpiac jellemzõi
  • piaci kategóriák
  • vásárlási szokások
  • A magyar borok pozíciója:
  • exportadatok
  • ismertség, kedveltség
  • javasolt marketingstratégia
  • Versenytársak pozicionálása:
  • forrásfelmérés, közösségi marketing
  • reklám-, marketingeszközök
  • A borhamisítás, mint piaczavaró körülmény:
  • védekezés

15.50 – 16.10 Banki szerepkör a bortermelés folyamatában

  • Kedvezõ hitellehetõségek igénybevételének módozatai

Elõadó: Dr. Bodnár Zoltán, vezérigazgató, EXIM Bank Rt.

16.10 – 17.00 Kerekasztal-beszélgetés.

Külpiaci megjelenés – oroszországi export lehetõségek.

Az orosz piac bemutatása

Résztvevõk:

Dr. Bodnár Zoltán, vezérigazgató, EXIM Bank,

Dr. Kemény Ádám, mezõgazdasági attasé, A Magyar Köztársaság Moszkvai Nagykövetsége,

Spányik Péter, üzletfejlesztési igazgató, ITD Hungary Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht.

17.00 Elnöki zárszó, konferencia zárása

További információ és regisztráció: www.grandframe.com

Forrás:
[hirszerkeszto]

Post Tags: #borgazdaság 2006

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Egerben a dél-afrikai nagykövet
NextContinue
Bikavérkép

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press