Borásztiltakozás a bormarketing teljes állami felügyelete ellen
Határozottan kérjük, hogy a forgalomba hozatali járulék befizetésérõl és felhasználásáról a tárca a jogszabályban elõírt tájékoztatási kötelezettségének tegyen eleget – írja közös nyilatkozatában a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT), a Magyar Szõlõ- és Bortermelõk Szövetsége, a Magyar Bor Akadémia, a Pannon Bormíves Céh, a Magyar Független Szõlõ és Bortermelõk Országos Szövetsége (Vindependent), valamint a Közösségi Bormarketing Kft. A jelentõs borász szakmai szervezetek azért fogalmazták meg közös kiáltványukat, mert a VM elõzetes szakmai egyeztetés nélkül dolgozta ki a bormarketing szervezetét átalakító rendelettervezetét, majd pedig, amikor kifejtették véleményüket, azokat nem vette figyelembe.
A rendelet a múlt héten megjelent, mától hatályos, és csupán egy érdemi változás került bele a tervezethez képest, mégpedig, hogy nem 11-re, hanem 13-ra emelik a korábban hétfõs Bormarketing Bizottság tagságát. A rendeletmódosítás elõtt a bizottság tagjai közül hatot a borász szervezetek által alakított – azóta felszámolás alá került – cég jelölt, és csak egyet a miniszter, most viszont a 13-ból 12 tag jelölésének joga a miniszteré, egy tag pedig a VM által felügyelt AMC igazgatója lesz.
Tiltakozunk az AMC, a forrás szakmailag indokolt igénybevételét akadályozó tevékenysége ellen – szögezték le nyilatkozatunkban a borászok, akik már korábban is kifejtették, hogy a közösségi bormarketing mûködésében a legnagyobb akadályt az állami marketingszervezet jelentette. Valótlannak tartják a VM azt a megállapítását, amely szerint a bormarketing eddigi problémáinak a szakmai széthúzás lett volna az oka.
Forrás:
Agromonitor
http://www.agromonitor.hu