Borászat: átfogó ellenõrzések kellenek
Miként fogalmazott, a kht.-n belül javában zajlik a halaszthatatlan ügyviteli feladatok egyeztetése és a szervezet egységes kommunikációs stratégiájának kidolgozása. A tervek szerint az év végére elkészül a marketingstratégia is, amelyet – a szintén kidolgozás alatt álló Nemzeti Borstratégiával összhangban – jövõre léptetnének életbe.
– Félreértésre adhat ugyanakkor okot az, hogy az e témával foglalkozó legutóbbi cikkben (Bortörvény: patthelyzetben az ágazat – Heves Megyei Hírlap, 2006. május 8.) a kérdésben szintén érintett Országos Borminõsítõ Intézet (OBI) az Agrármarketing Centrummal (AMC) együtt lett megemlítve. Az OBI ugyanis az utóbbi két évben stratégiát váltott: ellenõrzéseit – a közlekedési razziákhoz hasonlóan – bizonyos területekre koncentrálva, átfogóan végzi. Ez pedig a becsületes bortermelõk érdekeit szolgálja, hiszen más, hatékony eszköz nincs a renitensek kiszûrésére – még ha ezt néhányan kellemetlenségnek is találják. Azzal is számolni kell – tette hozzá –, hogy a jogerõs elmarasztaló határozatokat nyilvánosságra hozzák, miként arra már volt is példa a közelmúltban. Úgy tûnik, hogy a nyilvánosságrahozatal az eddigi leghatékonyabb eszköz a becsületes termelõk érdekeinek megvédésére.
Varsányi utalt arra is, hogy az ellenõrzések illeszkednek az agrárágazat más területeit, így például a húsipart érintõ vizsgálatokhoz, és nem csak a termelõkre, hanem az áruházláncokra is kiterjednek. Az eddigi tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy eredményesek, lévén érezhetõen javult a termékek minõsége.
Forrás:
Heves Megyei Hírlap
http://www.hevesmegyeihirlap.hu