Bor, sajt, gyümölcs promócióját támogatja az EU
A mezõgazdasági termékeket az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Oroszországban, Ukrajnában, Ausztráliában, Japánban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Norvégiában és Svájcban népszerûsítik, amihez 8,2 millió euró támogatást ad az Európai Unió.
Az EU a harmadik országokban lebonyolított kampányok költségének legfeljebb a felét finanszírozza, elsõsorban a PR-anyagok elõállítását támogatva. Az egyik fõ tartalmi szempont az EU-termékek minõségének, higiéniájának, biztonságosságának bemutatása. Brüsszel az EU-vásárokon, kiállításokon való részvételt is támogatja, illetve azokat az erõfeszítéseket, hogy a földrajzilag védett termékeket (mint például a tokaji bor) megismertessék egy adott ország polgáraival.
Minden tagországnak évente június 30-ig kell elküldenie azoknak a programoknak a listáját, amelyeket a támogatásra érdemes programok közé jelölnek. A Bizottság értékeli a programokat és eldönti, hogy melyik jogosult a támogatásra. A promóciós kampányokhoz adott konkrét országokban, konkrét termékekkel kapcsolatos akcióhoz adnak anyagi segítséget.
Korábban:
Támogatás az EU-agrártermékeknek a harmadik országokkal való kereskedelemben – 2006-03-22
Forrás:
euractiv.hu
http://www.euractiv.hu