Bor- és pálinkabemutató rendezvény a Nagykövetségen Moszkvában
A bemutatón a Tokaj Kereskedõház, az Egri Korona Borház, a 26 borászatot tömörítõ Junibor Egyesület, a Zwack ház és a Törley Pezsgõpincészet, valamint 10 borászat, termékeivel kereskedõ Magyar Borok Kereskedõház, a Príma Hungarica Pálinkaház, valamint a saját gyártású gyümölcspálinkákat és 7 borászat termékeit forgalmazó Zsindelyes Pálinkaház vett részt. A széles termékválaszték összességében 45 borászat, 2 pálinkaház, a Törley és a Zwack ház termékeibõl állt össze. A rendezvényhez a Magyar Turizmus Rt. magyar országimázs-elemek biztosításával járult hozzá. Az eseményt Gilyán György rendkívüli és meghatalmazott nagykövet nyitotta meg, a bemutatott termékek szakértõ ismertetésére Dmitrij Fedotov, az Orosz Független Borklub nemzetközileg is elismert, az orosz piacon véleményformáló vezetõ szakértõje vállalkozott.
Az elsõdlegesen a szakma számára szervezett programon az orosz szeszesital-kereskedõk, nívós HoReCa cégek, vezetõ szak-újságírók, vettek részt. A magas színvonalú szakmai körökön kívül az orosz elnöki és a kormány hivatal néhány illetékes vezetõ tisztségviselõje is megjelent. A rendezvényen mintegy 40 vendég vett részt, a legnagyobb importõrök, disztribútorok, állami intézmények beszállítóinak körébõl. A megjelentek szakmai értékelést hallhattak a termékekrõl, majd kóstoltatás keretében ismerhették meg a bemutatott borokat és egyéb italokat, s a kiállítókkal történt egyeztetés alapján a Kereskedelmi Képviseleten másnap egész napra biztosított tárgyalási lehetõség alkalmával folytathattak tárgyalásokat.
A rendezvényt mind a kiállítók, mind a megjelent vendégek magas színvonalúnak értékelték. Az orosz piacon már korábban elismert Unicum, a tokaji és egri borok mellett nagy sikert arattak a többi – mintegy 10 – magyar borrégió bemutatott borai és az orosz piacon újdonságnak számító gyümölcspálinkák is.
A rendezvényen a következõ irányokban mutatkozott érdeklõdés:
– közvetlen bor- és pálinka import,
– a Kreml Államelnöki Hivatal számára történõ beszállítás (ami a késõbbiekben egyéb tradicionális, csúcsminõségû magyar élelmiszeripari termékekre is kiterjedhet),
– magyar borrégiókat bemutató turisztikai együttmûködés.
A fenti kérdésekben részben a helyszínen, részben másnap a Kereskedelmi Képviseleten folytak tárgyalások, melyeket az elkövetkezõ idõszakban továbbra is folyamatosan elõsegítünk.
Forrás:
AgrárHírek
http://www.agrarhirek.hu