Bevezetik az elektronikus kiviteli vámeljárást
Az ECS/AES (Kiviteli Ellenõrzõ Rendszer/Automatizált Kiviteli Rendszer) feladata a kiviteli vámeljárásokban érintett különbözõ szereplõk – gazdálkodók, vámhatóság, egyéb kormányzati szervek – közötti on-line elektronikus üzenetcserén alapuló kommunikációjának biztosítása, amely segítségével az egyes eljárási mozzanatok gyorsabbá, biztonságosabbá és könnyebben ellenõrizhetõvé válnak.
Magyarországon az ECS elsõ fázisát – kiviteli vámhivatali funkcióban kísérletként 4 fõvámhivatalban – 2007. március 1-jén vezették be, ezt 2007. április 25-tõl terjesztették ki az összes fõvámhivatalra.
Az elektronikus kiviteli vámeljárás kiterjesztése az összes hivatalra július 1-jétõl biztosítja általánosan a kiviteli árunyilatkozat adatok elektronikus benyújtását az elfogadott exportõrök számára a vámhatósági regisztrációs kötelezettség teljesítése után.
Az elektronikus vámkezelés bevezetésének harmadik lépcsõjében, 2009. július 1-jétõl alakítják ki a lehetõségét az import eljárásokhoz kapcsolódó árunyilatkozatok adatainak tagállamok közötti on-line átadásához.
Forrás:
stop.hu
http://www.stop.hu