Bemutatkozik Berlinben a villányi és a somlói borvidék
A Magyar szüret nevû programsorozat célja a minõségi magyar bor németországi ismertségének növelése. A szervezõ a berlini magyar nagykövetség, amelynek kezdeményezésére 14 villányi és Somló-hegyi pincészet összesen 63 bort mutat be a német fõvárosban.
A keddi szakmai fórummal német borszakújságírók, kereskedõk, szakértõk figyelmét kívánták felhívni a villányi régió és a Somló-hegy boraira. A kiállító neves pincészetek képviselõi közül többen azt mondták az MTI-nek, hogy termékeik a minõséget és az árat tekintve is versenyképesek a nyugat-európai piacon, de a fogyasztók nemigen ismerik a magyar bort. A rendszerváltozás elõtt a minõség helyett a mennyiségen volt a hangsúly, és az ágazat a Nyugat helyett a szocialista országokra koncentrált. Az utóbbi bõ két évtizedben pedig nem volt eléggé szervezett és kitartó a marketingmunka ahhoz, hogy a magyar bor olyan átütõ sikert érjen el, mint például a chilei – fejtették ki, hozzátéve, hogy az országkép formálásában hangsúlyos elem lehetne a bor.
A rendezvényen részt vett Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára is, aki az MTI-nek nyilatkozva úgy vélekedett: érdemes volna régiókra szabott marketingkampányokat is szervezni, hiszen a fogyasztók nem csupán például a francia bort, hanem a bordeaux-i borvidék termékeit keresik szaküzletekben, áruházakban.
A berlini magyar nagykövetség 2011-ben szervezett elõször szüreti napokat. Akkor a villányi mellett a tokaji borvidékrõl hívtak meg pincészeteket. A második Magyar szüret programjai hétfõ este kezdõdtek egy borvacsorával, amelyre német politikusokat, újságírókat és gazdasági, társadalmi szervezetek képviselõit hívták meg. Fellépett a Budapest Bár zenekar, amely a keddi, szakmai nap végén Németh Jucival és Keleti Andrással kiegészülve ismét koncertet ad a berlini magyar nagykövetségen. A rendezvénysorozatot egy újabb vacsora zárja szerdán a Hotel Adlonban, Berlin leghíresebb, legelegánsabb szállodájában.
Forrás:
Turizmus.com
http://turizmus.com/