Bejött az éttermeknek a Borszerda
Az idei két tematikus „Borszerda” akcióhoz összesen több mint 200 vendéglátóhely és borkereskedés csatlakozott, az éttermek 50, a kereskedõk pedig legalább 10 százalékos kedvezményt adtak minõségi magyar boraik listaárából. Az alapötlet immár harmadik éve változatlan: az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Bormarketing Alap által támogatott akcióban részt vevõ vendéglátóhelyek idén is azokat várták, akik szívesen fogyasztanak minõségi magyar borokat féláron az ebéd vagy a vacsora mellé. A kollektív bormustra célja, hogy minél többen megismerjék a minõségi magyar vörösborokat, s emellett jól is érezzék magukat.
Az akcióhoz csatlakozó éttermek a szokásosnál nagyobb forgalomról számoltak be a Borszerdák napjain. A vendéglõsök azzal együtt is sikeresnek tartják a Borszerda-kampányt, hogy egyik-másik helyen elmaradt a forgalom a tavalyitól. E mögött ugyanis a nehéz gazdasági helyzetet látják, nem pedig a magyar borok iránti érdeklõdés csökkenését.
Az idei elsõ Borszerda szeptember 21-re esett, akkor a fehérborok voltak terítéken, november 9-én pedig a vörösek következtek. A korábbi Borszerda-kampányokban is részt vevõ vendéglõsök szerint hosszabb távon annak ellenére is biztosan megéri csatlakozni a Borszerda-sorozathoz, hogy egybõl talán nem ellensúlyozza a féláron adott bor okozta bevételkiesést a forgalom növekedése, hiszen érdemes az embereket étterembe járásra szoktatni. Nagy szükség van a boros és a vendéglátós szakma összefogására, s ez az akció kifejezetten jót tesz az együttmûködésnek; legközelebb remélhetõleg még több étterem és fõleg több borkereskedés csatlakozik az akcióhoz – vélekednek az akcióban részt vevõ vendéglõsök.
A Borszerdákon a kedvezményes fogyasztás mellett a bor és a gasztronómia összefüggéseit firtató kérdésekre szakszerû választ kaphattak a vendégek. A részt vevõ éttermek ajánlásai ugyanis a kóstolás mellett a borok harmonikus gasztronómiai beágyazását is biztosították. Az éttermi borozás alkalmával a bor és a társaság élvezetét a hely atmoszférája, a gasztronómiai élmény és az emelkedett hangulat is fokozza. Gasztronómiai szempontból is praktikus ez a megoldás, hiszen az éppen kinézett ételhez hozzá lehet igazítani az italt – vagy éppen ellenkezõleg, a kóstolni vágyott borhoz a húst, halat, salátát, desszertet.
Az éttermek mellett pincészetek is csatlakozhattak a borfogyasztást népszerûsítõ kampányhoz. Õk legalább 10 százalék kedvezményt biztosítottak a vásárlóknak. A pincészetek borkatalógusaiból az érdeklõdõk már elõre kiválaszthatták a beszerezni tervezett szortimentet az interneten.
Jól pörgött a kampány honlapja, a www.borszerdak.hu, ahol asztalt is lehetett foglalni a csatlakozó éttermekbe. A honlapot összesen csaknem tízezren keresték fel, a kampány Facebook-oldala pedig több mint 2300 lájkot gyûjtött össze. A Facebook-oldal látogatói szerencséjüket is kipróbálhatnak: mindkét Borszerdához nyereményjáték kapcsolódott, amik egy sor meglepetést tartogattak a nyertesek számára.
A november 9-i vörösboros Borszerda népszerûsítését a Parlament énekkara is erõsítette. A Magyar Országgyûlés képviselõibõl álló SZENÁ-TOROK kórus nagy sikerû figyelemfelhívó koncertet adott november 2-án a városligeti Vajdahunyadvárban, majd a koncertet követõen minõségi magyar vörösborokat is kóstolhattak a zene- és borkedvelõ jelenlévõk.