Begyújtotta a motort a Fröccsbusz
[tn_2_bal.jpg] Az idei fröccskampány a fröccskultúra további, széles körû terjesztése mellett a fröccs térhódítását is célozza a gasztronómiában. A fröccs ugyanis jelenleg méltatlanul kevés teret kap a magas konyhamûvészetben, a gasztronómia egyelõre „szûzföld” a számára. A fröccs kapcsán még mindig tartja magát az a tévhit, hogy a fröccs a silány borok feljavításának egyik lehetséges módja. Ezzel együtt az is teljes tévedés, hogy melléktermék, amit legfeljebb a sarki kiskocsmában illik fogyasztani.
A gasztronómia meghódítását Budapest egyik leghíresebb „vigalmi régiójában”, a Mikszáth téren és az oda vezetõ Krúdy utcában mûködõ vendéglõk séfjei külön erre az alkalomra kreált fröccskorcsolyáival is támogatják. A fõváros e negyede a kampány ideje alatt fröccsbázisként mûködik, ahol mindenki mindegyik étteremben ugyanannyiért kaphatja meg kedvenc bor-víz kombinációját.
Az immár harmadik éve indított kampány alapvetõ célja így, hogy a fröccs elfoglalja az õt megilletõ helyet a magyar italkultúrában. Tudatosítani szeretnék egyúttal azt, hogy jó fröccsöt csak minõségi borból lehet készíteni, így az AMC a minõségi magyar borok forgalmának növekedésére is számít. „A jó fröccshöz nem csak kiváló minõségû magyar bor, hanem egy igazi hungarikum, a szikvíz is szükséges” – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója. Az AMC a köztudatban hungarikumként élõ fröccsöt önálló brandként építené fel. Az ital önmagában is kiváló kísérõje lehet kerti partiknak, egy-egy fesztiválon eltöltött hétvégének, szabadtéri programoknak, és a fröccsmenük révén új impulzusokat adhat a gasztronómiának is. Szerencsés lenne, ha az éttermek fröccslapokat rendszeresítenének és egy finom ezüsttálcán egy jó palack magyar bor és egy szódásüveg mellé helyezve megadnák a fröccskészítés örömét vendégeiknek.
Az egy hónapon át tartó kampány két emblematikus „intézménye” a fröccsmester Hajós András, aki természetesen nagy fröccsrajongó, valamint a maga nemében is látványosságnak számító 37 éves Volkswagen T2 Fröccsbusz. A jármû egész augusztusban keresztül-kasul járja az országot, állomásain mozgó fröccskimérésként a helyi borokból készült frissítõvel látja el a szomjazókat – ezzel egyben az adott régió borait is népszerûsíti természetesen. A tavalyi kampánysorán a Fröccsbusz több mint kétezer kilométert tett meg és mintegy ezer palack bort dolgozott fel fröccsnek. „A nyári hõségben a fröccs fiziológiai mentõmellényként is funkcionál amellett, hogy erõs ellensúlya lehet a helyenként már-már kóros borsznobizmusnak” – kampányolt Hajós András a kultikus frissítõ mellett. „A fröccsben az az egyik legszebb, hogy mindenki megtervezheti a saját, egyedi fröccsét.”
A fröccskampány szerteágazó és intenzív lesz: a Fröccsbusz országjárása mellett a szervezõk széleskörû BTL-kampány keretében a fröccsöt ismertetõ és népszerûsítõ információs anyagokkal látják el a csatlakozó vendéglõket. Intenzív médiakampány is indul, ebben Hajós fröccsmester legfõbb segítõje Rákóczi Ferenc, a Class FM mûsorvezetõje lesz.
A Fröccsbusz roadshow-ján érinti a nagyobb városokat és leparkol több rendezvényen, fesztiválon is.
Kapcsolódó weboldal