Bárkód után borkód
Egyre több helyen (például termékek csomagolásán) találkozhatunk furcsa mintájú jelekkel, amelyek számtalan hasznos információt juttatnak mobiltelefonunkra pár másodperc alatt, egy ujjmozdulattal. Ezek a kétdimenziós vonalkódok – adatmátrixok, QR-kódok – lassan és észrevétlenül beszivárognak mindennapi életünkbe, hazai borászatok azonban még nem használták ki az ebben rejlõ lehetõségeket.
Mi is egy amerikai szakíró cikkébõl „loptuk” az ötletet, megfogadtuk hát Matt Kramer tanácsát, s beléptünk a 21. századba! A Vylyan hátcímkékre ezentúl egy kétdimenziós vonalkód – pontosabban QR-kód – kerül, melynek segítségével mindent megtudhatnak a palack tartalmáról! A kóstolást azonban hála Istennek semmilyen ügyes technológia nem helyettesítheti, s reméljük, a jövõben sem születik erre korszerû technikai vívmány (elképzelni is rossz…).
Az elsõ fecske a 2010-es Portugieser (Macska) borunk, melynek palackja már nem csak az ördögszántotta hegyrõl mesél, hanem többet is megmutat a palack tartalmáról! A QR kód (quick recognition codes), a kamerával és internet kapcsolattal rendelkezõ mobiltelefon „leolvassa”, értelmezi a képbe tárolt információt és használóját azonnal a Vylyan honlap megfelelõ oldalára viszi, ahol a termõhelyen, a szüreti idõponton és a borkészítés történetén át a kóstolási jegyzetig mindent megtudhat az adott borról a pdf-ként letölthetõ bor-infó lap segítségével.
A jövõben a mobilkódok széleskörûbb, változatos alkalmazását tervezzük!