Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Bár nem tudatos a Duna bormarketing, van hozadéka

A megye éttermeiben, szálláshelyein, boltjaiban ott kell lenniük a megye legjobb borainak – hangzott el a Bács-Kiskun megye „zászlósborait” bemutató összejövetelen, Hajóson az egykori érseki kastélyban.

A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat évek óta meghirdeti a Megye Bora versenyt, melyben négy kategóriában hirdetnek gyõztest. Idén a fehér borok között soltvadkerti Frittmann Testvérek Kft. Ezerjó, a vörösboroknál a borotai Koch-Vin Kft. Kékfrankos, a soltvadkerti Font Pincészet Kékfrankos rozé és az imrehegyi Béla Borászati Kft. Nektár desszertbora nyerte el a kitüntetõ címet.

– A nemes verseny iránt egyre nagyobb érdeklõdés és egyre nagyobb dicsõséget jelent bekerülni a megye legjobb borászai közé – emelte ki köszöntõjében Bányai Gábor. A megyei közgyûlés elnöke arról is szólt, hogy már Franciaországban is megsüvegelik a régió borait. – Francia partnereink állítják, hogy évrõl-évre egyre jobb borok készülnek nálunk és megfelelõ marketinggel, lenne piacuk a magyar boroknak külföldön is – mondta el Bányai Gábor, aki szerint a borágazat további fejlesztése lehet az egyik kivezetõ út a mostani válságos idõszakban, Bács-Kiskunban. Hozzátette: ehhez az is kell, hogy a megye legjobb éttermeiben, szálláshelyein, boltjaiban legyenek ott a megye legjobb borai, mert most alig kínálnak ezeken a helyeken megyei borokat.

A saját értékek felmutatásának fontosságát említette Dlusztus Imre, a Duna Borrégió Borút Egyesület elnöke is, aki úgy vélekedett: a megye családi pincészetei sokat tettek a régió hírnevének erõsítéséért, hiszen három éve Frittmann János érdemelte ki az Év borásza címet, míg a Font Pincészet kékfrankos rozéja idén – 900 minta között – Franciaországban nyert világbajnoki címet. A borszakíró a franciákat állította például, ahol a vendéglátóegységek borlapjainak elsõ helyén a saját vidékre jellemzõ borok szerepelnek. – Jó lenne, ha ez nálunk is így lenne, mert az alföldi borászok semmivel nem érnek kevesebbet, mint a történelmi borvidékeken gazdálkodók – jelentette ki Dlusztus Imre, aki örömmel adta hírül, hogy borrégió egyik tagja Gálné Dignisz Éva – elsõ nõként -, bekerült az Év borásza címre javasolt öt bortermelõ közé.

A Duna Borrégió Borút Egyesület a megye önkormányzatával együttmûködve segíti kiépíteni azoknak az éttermeknek, vendéglátó egységeknek a hálózatát, melyek vállalják az évente kiválasztott „megye bora” címet elnyert nedûk egységes ajánlását. Mint elhangzott: a nemes versengést jövõre is meghirdeti a megyei önkormányzat, amely az idegenforgalomban érintett vállalkozások összefogását is szorgalmazza.

A borkóstolóval záruló összejövetelen – melyen a megye vendéglátósai, szállásadói, idegenforgalmi szakemberei is jelen voltak.

Forrás:
Hírös.index
http://hiros.index.hu

Post Tags: #bormarketing

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
100 HUNGARIKUM BORMUSTRA
NextContinue
Szerdán összeül a Bormarketing Bizottság

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press