Az ország legjobb borait díjazta a Magyar Bormustra
Az idei Magyar Bormustrára 124 pincészet összesen 409 mintát nevezett.Az elmúlt évek legnagyobb mintaszámú megmérettetésére 175 fehér- és 139 vörösbor érkezett. A 22 borvidékrõl a legtöbb mintát a villányi (50), kunsági (45) és szekszárdi (44) borászatok küldték. A 35 fõs, többek között szakújságírókból és fiatal borászokból álló zsûri két napon át kóstolta és értékelte a mintákat, hogy kiválassza a legjobbakat.
A magyar borok kiváló minõségét bizonyítja, hogy a maximális 100 pontból 96 pontot elérve 7 bor is Nagy Arany díjat kapott. A Nagy Arany, Arany, és Ezüst Díjak, valamint a kategória gyõztesek[1] elismerése mellett különdíjakat is kiosztották[2]. A legeredményesebb fiatal borász Geszler Tamás (Geszler Családi Pincészet), a nõi borász Gálné Dignisz Éva (Gál Szõlõbirtok és Pincészet), a legeredményesebb nevezõ pedig a Mészáros Borház lett. Best buy elismerést érdemelt a Bárdos és Fia Pincészet 2014-es Mátrai Chardonnay fehér bora és a Csobor Pincészet 2013-as Agárdi Cabernet Sauvignon vörös bora.
Különdíjat kapott a verseny fõtámogatójától, a Tescótól három fajta gyõztes, aranyérmes bor is: a Frittmann Testvérek 2014-es Irsai Olivérje, a Gál Szõlõbirtok és Pincészet 2014-es Kékfrankos rozéja és Bock pince 2013-as Kékfrankosa. A tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesítõ áruházláncnak kiemelten fontosak a minõségi hazai beszállítók, ezért az együttmûködés részeként támogatja azt is, hogy a magyar borok minél jelentõsebb exportlehetõséghez juthassanak. A Tescónak jelentõs szerepe van a kelet-európai borpiacon, hiszen az elõzõ pénzügyi évben Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia borforgalmának 40 százalékát a magyarországi Tescókban értékesítették. A Tesco Európa létrejöttével a magyar borászok elõtt a nemzetközi piacok is megnyílhatnak.
A versenyt szervezõ HNT szintén nem csak itthon törekszik a magyar borkiválóságok elismerésére. Hogy a díjnyertes borok ne csak elérhetõek legyenek a külföldi piacokon, de a vevõk felismerjék és le is vegyék azokat a polcokról, a HNT célja, hogy a Magyar Bormustra nemzetközileg elismert borverseny legyen, sõt a díjnyertes borokat nemzetközi versenyeken is indítaná. A magyar borászoknak ehhez szakmai támogatást is nyújt, a versenyeken való indulás nevezési díját pedig részben átvállalja.
Forrás:
Élelmiszer Online
http://www.elelmiszer.hu