Az idén piacra kerülhet a Pannon régió bora
A pécsi, szekszárdi, villányi és tolnai borvidékbõl álló Pannon Borvidéki Régiót 2008. novemberében hozta létre a földmûvelésügyi és vidékfejlesztési miniszter. A régió feladata többek közt a marketing egységesítése, a fajták összehangolása és a borrégió országos képviselete. Emellett tervben van, hogy a régió területén elõállított minõségi bort Pannon Borrégió logóval ellátva hozzák forgalomba.
Schmidt Gyõzõ szerint érdeklõdés már van a termék iránt, de minden azon múlik, hogy a termelõk mikor akarnak ilyen bort forgalmazni.
A Pannon borról elmondta, hogy abban össze lehet házasítani mind a négy borvidékrõl származó borokat, de elképzelhetõ az is, hogy egy termelõ nem akarja bevonni minõségi borát például a villányi eredetvédelem alá, és Pannon származási hellyel forgalmazza. A borrégió elnöke úgy vélte, hogy egy-egy borvidék önállóan kicsi ahhoz, hogy az áruházláncoknál megfelelõ mennyiséggel tudjon megjelenni, az összesen 4300 hektáron elterülõ négy borvidék összefogása erre több esélyt ad.
A termék valószínûleg külföldön is megjelenik, de elõször a hazai piacon kívánják megismertetni a fogyasztókkal a Pannon Borrégiót – jegyezte meg Schmidt Gyõzõ. A borrégió vezetõje hozzátette, hogy a szervezet 2009 elsõ félévében mintegy 15 millió forintot fordíthat marketingre.
A cél az, hogy minél több turistát a régióba vonzzunk a dél-stájer példát követve, ahol a megtermelt borok 60 százalékát a pincéknél értékesítik – fogalmazott a szakember.
Ennek az elképzelésnek a része a Pünkösdre tervezett nyitott pincék akció, amikor a négy borvidék és öt régiós borút összehangolt programokkal várja a közönséget – mondta Schmidt Gyõzõ.
Forrás:
Netriport
http://www.netriport.hu