Az export szerepe egyre nõ a magyar borágazatban
A düsseldorfi ProWein tegnap nyitotta kapuit, a közel 5000 kiállító várhatóan 50 000 szakmai látogatónak fogja bemutatni a legújabb borokat és szeszesitalokat. A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága és a Magyar Nemzeti Kereskedõház Zrt. által közösen szervezett magyar megjelenés ebben az évben 30%-kal több kiállítóval, 25%-kal nagyobb területen valósul meg. A magyar bemutatkozás két területen zajlik a 15-ös pavilonban: a 210 m2-es szigetstandon bemutatkozó közel 30 kiállító és 60 magyar borászat mellett a szomszédos 53 m2–es sarokstandon idén is önálló magyar kóstolózóna várja a szakmai érdeklõdõket, ahol a 6 magyar borrégió összesen 22 borvidéke jelenik meg a Nemzeti Borkiválóság Programban szereplõ borok révén. A folyamatos kóstoltatás mellett szakmai szemináriumok keretében Masters of Wine szakértõkkel több alkalommal is vezetett kóstolásra kerül sor. A három nap alatt 15 úgynevezett mesterkurzust is tartanak.
A magyar borszakmában egyre jelentõsebb az export szerepe: A KSH 2014. január-novemberi idõszakára vonatkozó adatai szerint összesen 489,90 hl bort exportáltunk, 9.8 %-kal többet, mint 2013 azonos idõszakában. Mindez 16,83 milliárd forint értéket képvisel, mely bevétel szintén 10,4%-kal magasabb, mint az elõzõ idõszak bevétele.
– Stratégiai célkitûzésünk, hogy a külföldi tevékenységünk legfontosabb részét jelentõ szakmai kiállításaink hatékonyságát növeljük, mert ezzel tudjuk növelni a hazai vállalkozások sikerét. Ennek érdekében a Prowein-en több újítást is bevezettünk. A közösségi kiállítóink sikerét azzal mozdítjuk elõ, hogy a vásárra nem elszigetelt eseményként tekintünk, ami a stand felépítéstõl a bontásig tart, hanem egy üzletkötési folyamatként. Ilyen és ehhez hasonló intézkedésektõl várjuk a vásárok hatékonyabb mûködését – mondta el Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.
Magyarország 15 éve részese a rendezvénynek, amely a szakemberek számára kihagyhatatlan, az új trendeket, és a nemzetközi ötleteket egyaránt bemutató nemzetközi esemény. Tavaly 47 ország, 4830 kiállítója vett részt a ProWein-on, megjelenésük több mint 48 000 szakmai látogatót vonzott. A ProWein-on kívül a Magyar Turizmus Zrt. további két nagy nemzetközi borászati kiállításon: a London Wine Fair-en és a ProWine China-n is jelen lesz.
Magyar közösségi kiállítók:
1. Alto-Inwest Kft. Badacsony
2. Amand Wine Exports Kft. -Tokaj
3. Ax&Ax Borászati Kft. – Balatonboglár
4. Balatonboglári Borgazdasági Zrt. – Balatonboglár
5. Bock Borászat Kft. – Villány
6. Csányi Pincészet Zrt. -Villány
7. Degenfeld Bt. -Tokaj
8. Dereszla Kft. -Tokaj
9. Edegger Kft. – Badacsony
10. Elsõ Magyar Borház – Szeremley Birtok Kft. – Badacsony
11. Eszterbauer Kft. – Szekszárd
12. Faktor Kft. (Fritz Borház és Panzió) – Szekszárd
13. Füleky Kft. -Tokaj
14. Gedeon Birtok Kft. – Kunság
15. Heumann Pincészet – Villány
16. Hilltop Neszmély Zrt. – Neszmély
17. Mezei Szõlõbirtok és Pincészet Kft. – Kunság
18. Nepier Kft.
19. Pannonhalmi Apátsági Pincészet Kft. – Pannonhalma
20. Paska László – Kunság
21. Patricius Borház Kft. -Tokaj
22. Pendits Kft. -Tokaj
23. Pfneiszl Hungarian Vineyards Kft. – Sopron
24. Tokaj Classic Borászati Kft. – Tokaj
25. Tokaj Kereskedõház Zrt. – Tokaj
26. Tokaj-Hétszõlõ Zrt. – Tokaj
27. Tornai Pincészet Kft. – Nagy-Somló
28. Törley Pezsgõpincészet Kft. – Etyek-Buda
29. Vinum Regnum Borház Kft. – Villány, Balaton-felvidék
Forrás:
Objektív Hírügynökség
http://www.objektivhir.hu