Az Egri Borvidékért Alapítvány céljai
Megterveztük az alapítvány arculatát és kitûztük terveink megvalósításának irányvonalát:
– Az Egri Borvidéki „Borász Válogatott” kiválasztása. Legfeljebb tizenöt (15) vezetõ borász kiválasztása, akik az eddigi eredményeikkel, hitükkel, munkásságukkal, elismertségükkel és tenni akarásukkal meg-jelenítik az Egri Borvidék által kívánt gazdasági és arculati törekvéseket. Olyan válogatott szervezése a feladat, amely tagjait – annak felkérésére – az Alapítvány Kuratóriuma választja, egy (1) éves idõtar-tamra, annak mindenkori és korlátlan számú megújításának lehetõségével;
– Az Egri Bikavér minõségi stabilizálása marketing eszközökkel, a Bikavér bázis kategóriában „Bikavér Kontroll” létrehozatala, a bázis Bikavér támogatása, egyedi „Bikavér palack” tervezés, gyártatás, for-galmazás és ezen eszköz minõséget szavatoló médiumként való bevezetése és kommunikációja;
– Az Egri Borvidék kommunikációjának megszervezése keretében elsõ lépésként saját szerkesztésû és terjesztésû, mintegy száz (100) oldal terjedelmû borászati magazint jelentetünk meg, évi két (2) alka-lommal;
– A regionális médiák karakteresebb kihasználása érdekében a helyi sajtóban, rádióban és a televíziók-ban saját készítésû borászportrék és portréfilmek bemutatása;
– Az Egri Borvidék internetes kommunikációjának elindítása, internetes portál létrehozatala, interaktív kommunikációja, valamint internetes borászati újság és fórum létrehozatala;
– A borrégió borászati eseményeinek új alapokra helyezésével más kommunikáció bevezetésével kell el-érni az Egri Borvidéki Borünnepek hazai és nemzetközi vezetõ borászati fesztivállá szervezését, borá-szati konferenciák, fórumok létrehozatalát;
– A borturizmus fejlesztése a meglévõ adottságok teljesebb kihasználásával, bor utak szervezésével, va-lamint az ezzel már korábban foglalkozók egységes, integrált szervezésével tovább fejleszthetõ;
– A helyi és a budapesti éttermek – az Egri Borvidék borászatai által szervezett – láncolatként való egyesítése, borvacsorák, borbemutatók szervezése és kommunikációja;
– A bortól eddig független rendezvényeken való borászati részvétel;
– Az Egri Bormúzeumnak az Egri Borvidéket bemutató tárgyaló és referencia helyként való megjeleníté-se és arra alkalmassá tétele;
– A „Borász Válogatott” közremûködésével Egri Borkereskedõház létrehozása, amely kereskedelmi háló-zatként mûködne, és szervezi a borvidék borászatainak értékesítési támogatását marketing eszközök-kel, az „Egri bort közvetlenül Egerbõl, illetve „Ahol több marad a borászoknak” vezérelvek szerinti kommunikáció mentén;
– Az egri és a tágabb értelemben vett „EGRI BORVIDÉK” csodálóinak és lehetséges támogatóinak mind szé-lesebb körû bevonása az Egri Borvidék életébe.
Ez történt az elmúlt egy évben…
A tizedik Bikavér Ünnep elõtt egy nappal megnyitottuk a Borvidéki Borházat, a megnyitó adott lehetõséget az Egri Borvidékért Alapítvány bemutatkozásának. Ez alkalommal mutattuk be elsõ kiadványunkat. Az Egri Borvi-dékért magazin bemutatja a borvidék életét, borászatait, és az általuk elért eredményeket.
Borbemutatókat tartottunk belföldi és külföldi csoportoknak, a szakmai szervezeteknek, a szaksajtó munkatár-sainak, a Borvidékre érkezõ delegációknak és az érdeklõdõknek. Vendégül láttuk és bemutattuk a Borvidék kiemelkedõ eredményeit és borait az idelátogató Master”s of Wine delegációnak.
Hagyományteremtõ szándékkal elindítottuk az „AKKOR ÉS MOST” rendezvényt, ahol 10 év távlatából kóstoltunk borokat az 1996-2006 évekbõl, MÁRTON NAPI ÚJBORKÓSTOLÓt rendeztünk, belföldi és külföldi hallgatókkal magyar és angol nyelven négy hónapos képzési idõtávval sommelier tanfolyamot indítottunk el. Elkészítettük a saját internetes honlapunkat.
2007. február 17-én az Egri Borvidék a maga teljességében mutatta meg magát. A zsúfolásig telt termekben, a köztársasági elnök fõvédnökségével zajló, EGRI BORGÁLA elnevezésû rendezvényt hívtunk életre. Felismertük azt, hogy a közös célok megvalósításáért mekkora erõ van az összefogásban. Egy olyan színvonalú esemény megrendezésére került sor, ahol a sajtó, a szakma és a nagyközönség egységes képet tudott formálni az Egri Borvidékrõl, az egri borászokról. Az Egri Borgála egy egyedülálló lehetõséget teremtett a borászok illetve ven-dégeink számára is. Ahhoz, hogy az érdeklõdõk képet formálhassanak az Egri Borvidékrõl, annak értékeirõl, jelentõs segítséget nyújt az Alapítvány által második alkalommal megjelentetett kiadvány.
Az Egri Borvidék nemzetközi ismertségének érekében részt vettünk a THE LONDON INTERNATIONAL WINE AND SPIRIT FAIR, a VINEXPO 2007 BORDEAUX és a FOOD TAIPEI kiállításokon. Ez évi terveink között szerepel továbbá a World Food Moscow rendezvényen az Egri Borvidékért Alapítvány borászainak képviselete, szeptem-berben.
Célunk, hogy felmérjük mely piacokon milyen íz világot keresnek a fogyasztók, és megismertessük velük a legkiválóbb egri borokat. Új alapokra kell építenünk borvilág köztudatában az Egri Borvidék fogalmát.