Ausztrál módszereket vettek át a francia borászok
Az európai, köztük francia borászok nagy részét meglehetõsen kellemetlenül érintette az Újvilágból – az Egyesült Államokból, Ausztráliából, Új-Zélandból és Dél-Afrikából – érkezõ bordömping, amelynek most új taktikával próbálnak ellent állni. A visszavágási kísérlet mégis késõn érkezik, a becslések szerint 1994 és 2003 között a francia borásztársadalom lélekszáma mintegy 84 ezerrel apadt – írja a The Australian. Ugyanekkor más országoknál jelentõs növekedés tapasztalható – Nagy-Britanniában például az elmúlt öt évben az alkoholos ital piacán 23 százalékkal gyarapodott a borszegmens. Ha pedig a kenguruk földjének borexport-adatait vizsgáljuk, még meglepõbb növekedést tapasztalhatunk. Ausztrália 1990-ben még csak 0,4 millió hektolitert szállított külföldre, 2003-ban ugyanez a szám 5,4 millióra, mintegy tizenháromszorosára nõtt – tudósítja a Rheinischer Merkur. A német magazin szerint az ausztrál bornak egyik legerõsebb fegyvere éppen az, amit a franciák most alkalmazni fognak: sok marketing és pontos piaci elemzések.
A helyzet komolyságát felismerve az OVS nevû új francia társaság elhatározta, hogy felveszi a bokszkesztyût a szigetország borászaival. A szervezet létrehozását az a Pascal Renaudat ötölte ki, aki az országának importborai elosztásáért felelõs. Renaudat meggyõzte Franciaország hét nagyobb borászati vállalatát, hogy egy új márkaszövetséggel versenyezzenek a nemzetközi piacon. Az új francia borok elsõ sorozata, a „Chamarre”, a következõ hónapokban érkezik meg az üzletek polcaira, ára öt és hét angol font között fog ingadozni. A társaság ezen a héten tervezi egy brit kiskereskedõvel szerzõdésük aláírását, és további terjeszkedést is kilátásba helyeztek – írja a The Australian.
Mindez persze nem jelenti azt, hogy az egész francia borszakma az ausztráliai felfogás szerint fog mûködni, a tradicionális fajták és módszerek természetesen továbbra is megmaradnak. Ez az átállás elsõsorban a tömegtermelõkre vonatkozik.
Forrás:
Deluxe
http://www.deluxe.hu