Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

Amerikai piacra szállít bort a Tokaj Kereskedõház

Elmondta: a pénzügyi-gazdasági válság ellenére dinamikusan nõ a kizárólag állami tulajdonban lévõ Tokaj Kereskedõház exportja, az évente átlagosan értékesített 7 millió palack borból 3 millió jut külpiacra, ebbõl 2,5 millió a kelet-európai országokba. Kiss István közölte: a cég és az amerikai Costco üzletlánc megállapodása alapján csütörtökön megkezdik amerikai exportjukat, az idén 250 ezer palack 2001-es évjáratú, díszdobozos csomagolású, 3 puttonyos aszút forgalmaznak a tengerentúlon.

A vezérigazgató – akit a július eleji rendkívüli közgyûlésen az állami tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt. megerõsített posztján – elmondta: boraik 60 százaléka belföldön, 40 százaléka külföldön talál vevõre. Tavaly mintegy 10 százalékkal, 3,2 milliárd forintra csökkent a társaság árbevétele, elsõsorban a nehezedõ gazdasági körülmények miatt. A belföldi eladások estek vissza 15 százalékkal, az export pedig 8 százalékkal haladta meg a megelõzõ évit. Az idén, a tavalyihoz hasonló árbevétellel, és mintegy 55 ezer hektoliter bort értékesítésével számol a cég. A kereskedõház kétezer Tokaj-hegyaljai szõlõsgazdával áll szerzõdéses kapcsolatban, az alapanyagot tõlük vásárolja fel, és pontosan, meghatározott idõn belül fizet nekik – hangoztatta a vezérigazgató.

Megfogalmazása szerint a gazdákkal való összefogás szélesítésén túl nemzeti egységre is szükség van a „Tokaji” érdekében, a cél az, hogy a Magyarország egyik védjegyévé vált bor minél több országban jelenjen meg. Elmondta: az elmúlt években olyan jelentõs fejlesztések valósultak meg a történelmi borvidéken a kereskedõháznak köszönhetõen, amelyek révén megújulnak a szõlõdûlõk, a borvidék egyik legkorszerûbb borászati technológiáját hozták létre. A magyar borpiac egyik legnagyobb problémájának a pincészetek közötti összefogás hiányát, a megfelelõ minõség és mennyiség produkálását nevezte a vezérigazgató, aki szerint a Tokaj Kereskedõház úgy törekszik minél több pincészet integrálására, hogy közben megõrzi a térség hagyományait.

Marcinkó Ferenc, a cég termelési és mûszaki igazgatója a sajtótájékoztatón arról szólt, hogy az idei év rendkívüli csapadékos, egyben kánikulai idõjárása nem kedvez a szõlõnek, a borvidéken várhatóan a tavalyinál mintegy 30 százalékkal kevesebb szõlõ terem.

Forrás:
ProfitLine.hu
http://profitline.hu

Post Tags: #Tokaj Kereskedõház

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
A tokaji borvidékrõl ír a New York Times
NextContinue
A következõ két hónapban eldõl, milyen bor kerül a hordókba

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press