Alkoholmárkák erõsorrendje a Facebook-on
Miközben az italfajták tekintetében nincs hiány a közösségi oldalon, a rajongók számát tekintve annál inkább: a toplista adatai szerint az alkohol márkák nem hasítanak ki akkora szeletet a hazai Facebook táborból, mint amekkora forgalmat generálnak a kiskereskedelemben és a szórakozóhelyeken.
A hazai szeszesital márkák toplistájának élén jelenleg az Innék egy Sopronit oldal szerepel 64 ezer rajongóval. Második a borban utazó Varga Pincészet 56 ezres és harmadik a Fütyülõs 34 ezres bázissal.
A Varga Pincészet sokáig vezette a Fészbuker.hu listáját, de a Soproni oldala õsszel átvette a bormárkától a vezetést.
Az alkoholos toplista elsõ tíz márkájának rajongószáma alig éri el a 300 ezret, miközben a hazai Facebook felhasználók nagy része, mintegy 3 millió ember tartozik az alkoholmárkák célcsoportját jelentõ 18 év feletti korosztályba.
Sokatmondó az is, hogy a 10 ezer rajongó feletti elitklubba mindösszesen a lista elsõ 10 helyezettje tartozik, közülük kettõ a Zwack Unicum Nyrt. brandje. Elgondolkodtató az is, hogy olyan erõs márkák, mint például a Johnnie Walker, a Jack Daniel”s vagy a Törley pezsgõ csak a 25-ös lista végén kullognak 2-3 ezres rajongói táborral.
Általában véve az alkohol márkáknak a többi brandhez viszonyított kisebb méretû rajongótáborának egyik oka, hogy a Facebook szabályai szerint ezeknek az oldalaknak életkorilag korlátozniuk kell a megjeleníthetõségüket. Emellett ezek a márkák viszonylag késõn ébredtek – az idei év elõtt nem is volt igazán látható, komolyabb promóciós aktivitásuk a Facebook-on.
„A Fészbuker.hu adatai alapján vannak még kihasználatlan lehetõségek az alkoholos márkák számára. A téma iránt nagy az érdeklõdés a közösségi médiában, amit jól mutat, hogy a nem hivatalos, vagy más alkohol témájú oldalaknak milyen kiterjedt a rajongótáboruk.” – mondta el Bradács András, a Fészbuker.hu-t gondozó Front Page Communications vezetõ tanácsadója.
Az elmúlt egy havi növekedési arány tekintetében a TOP 10-es listában a BalliFace – Ballantine”s Magyarország került elsõ helyre 165 százalékos bõvüléssel. Nem ekkora arányban, de jelentõs bõvülést mutattak a Somersby, a Captain Morgan Hungary valamint az Innék egy Sopronit oldalai is (28 és 27 százalékos arány). A növekedés dinamikája is mutatja, hogy az alkoholos márkák egyre több integrált kampányt alkalmaznak, amelyek során egyrészt összekötik az offline és online közösségépítõ aktivitásukat, másrészt kihasználják más, nagyobb közösséggel rendelkezõ médiumok felületeit. Negatívum viszont, hogy néhány alkohol márka gyakran alkalmaz olyan kampányt, amely nem felel meg a Facebook promóciós szabályzatának.
„Nagy még a kavarodás a Facebook korhatáros korlátozását illetõen.” – mondja Bradács András. „Sok alkohol márka, pincészet például nem korlátozza oldalát, ami szabálytalan. Hosszú listánk van azokról is, akik viszont éppen ellenkezõleg, feleslegesen életkorilag vagy földrajzilag korlátozva tették közzé a Facebook oldalukat, miközben sok pénzt ölnek annak menedzselésébe.”
Az alkohol márkák teljes toplistája a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu Facebook oldalán, az alábbi linken érhetõ el.
Forrás:
BrandTrend.hu
http://www.brandtrend.hu