A Szekszárdi borvidék új arca
[tn_2_bal.jpg] A tervezõk 2016. október 10-28. között dolgozhattak az elképzeléseiken, majd azokat feltöltötték az ArtHungry.com oldalára. Ezek közül a tervek közül választotta ki a zsûri, hogy kié legyen a nyertes pályamû, illetve ezzel párhuzamosan, sõt egészen november 20. (vasárnap) éjfélig a közönség is szavazhatott a kedvencére.
A zsûri tagjai Auth Attila, a Magyar Képzõmûvészeti Egyetem adjunktusa, Laki Eszter tervezõgrafikus, Tábori-Simon José, az ArtHungry.com mûvészeti vezetõje, valamint Eszterbauer János borász, a Szekszárdi Borászok Céhének elnöke, ifj. Heimann Zoltán és ifj. Vida Péter borászok voltak.
November 21-én került sor a nyertes és a közönségdíjas kihirdetésére, a díjak átadására a Hygge rendezvényhelyszínen tartott zártkörû eseményen, ahol a Szekszárdi borvidék borait is kóstolhatták a meghívottak.
[tn_3_kozep.jpg]
A gyõztes pályamunka (amelynek a díja 500.000 Ft) nyertesei Lakosi Krisztián és Nagy Dániel lettek, aki a borvidékkel közösen dolgoznak tovább az új arculaton.
A közönségdíjat, amely egy borkóstolóval és dûlõtúrával egybekötött hétvége a Szekszárdi borvidéken, Kun Bianka és Juhász Franciska kapták, akikre 170-en voksoltak az ArtHungry.com oldalán.
Ifj. Heimann Zoltán a Szekszárdi Borászok Céhének képviseletében így foglalta össze, hogy miért is volt fontos a borvidék számára ez a pályázat: „A Szekszárdi borvidék kommunikációjának egyik alapköve ez az új arculat. Kerestük a jó felismerhetõséget, az idõtállóságot, a letisztultságot: Lakosi Krisztián és Nagy Dániel munkája felelt meg a legjobban. A további felelõsségünk és feladatunk az, hogy erre az arculatra építkezzünk: már készül a borvidéki térképünk, szeretnénk még ismertebbé tenni a szekszárdi palackba töltött három borunkat, a szekszárdi bikavért, kadarkát és kékfrankost. A cél az, hogy a boraink minõségét és kommunikációját is európai szinten mérjük.”
[tn_4_kozep.jpg]
A pályázat lebonyolításában résztvevõ ArtHungry.com mûvészeti vezetõje, Tábori-Simon José szerint jó döntés volt a nyílt pályáztatás: „Nagy örömünkre – a több mint 140 nevezés között – feltöltésre került sok minõségi pályamunka is, jól mûködött, hogy egy szakmai közösségi felületen kellett prezentálnia az alkotóknak. A 30-as shortlistbe szavazott munkákból elõször kilencet, majd kettõt emelt ki a zsûri, amelyek közül végül a Szekszárdi Borászok Céhe választotta ki a nyertest. Véleményem szerint a Szekszárdi borvidék végre egy mai, vagány és modern új arculatot kapott, jól azonosítható, erõs logóval.”
A beérkezett pályázati munkákat itt lehet megtekinteni: