Skip to content
Boraszat.hu

Boraszat.hu

Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email EmailPhone PhoneFacebook FacebookInstagram Instagram
Boraszat.hu
Boraszat.hu
Borászati hírek 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

A Magyar Szõlõ- és Bortermelõk Szövetségének közleménye a bor forgalombahozatali járulék fizetésének rendjével kapcsolatos rendelet módosításáról

A Vidékfejlesztési Minisztérium 30/2010. (XI. 18.) VM rendeletében módosította a bor forgalombahozatali járulék megfizetésének, kezelésének, és felhasználásának szabályait, mely tagjaink számára elfogadhatatlan.

A közigazgatási egyeztetés során jeleztük, hogy a rendeletmódosítás eredményeként a szakmai, borvidéki szervezetek csak külsõ pályázóként jelenhetnek meg a járulék felhasználásában. Ez teljes mértékben ellentmond a 2006-ben ötpárti támogatással elkészített – az FVM és a szakmai szervezetek között kötött – megállapodásnak.

Súlyos problémának tartjuk, hogy az új Kormány hatalomra lépése óta, csak egy – a termékleírások elkészítését támogatandó, egyébként a határidõk szempontjából végrehajthatatlan – pályázat került kiírásra.

Továbbra is fenn tartjuk véleményünket, hogy azonnali tájékoztatást kérünk a következõkrõl:

– A Bormarketing Bizottság 2010. szeptemberi ülésének határozatait a Miniszter jóváhagyta, de erre az Agrármarketing Centrum (AMC) pályázatokat nem írt ki.

– A 2010. elsõ félévi marketing programok kifizetése nem történt meg.

– A 2010. második félévi programok között ágazati szintû problémát jelent az ún. termékleírások elkészítésére szóló támogatási pályázat körül kialakult jogi zûrzavar.

– Számoljon el a kormány képviseletében a Vidékfejlesztési Minisztérium, illetve az AMC a befizetések marketing illetve ellenõrzési célú felhasználásáról.

A rendelet módosítása nem ad megoldást arra a problémára, hogy a jelenlegi Bormarketing Bizottság tagjainak kinevezése 2010. december 31-ig érvényes. Ha az új rendelet végrehajtásával, az új Bormarketing Bizottság tagjainak kinevezésével a vidékfejlesztési miniszter meg kívánja várni 2011. január 1-ét, akkor a jelenlegi gazdasági válság idején szükséges közösségi marketing források további 4-5 hónapig elérhetetlenné válnak a befizetõk számára.

Budapest, 2010. november 22.

Müller István

ügyvezetõ igazgató

Magyar Szõlõ- és Bortermelõk Szövetsége

Forrás:
[hirszerkeszto]

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Az MVH megkezdte a szõlõültetvény-kivágására jogosító engedélyek kiadását
NextContinue
Mi számít zavart okozó borimportnak?

©2002-2025. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press