A magyar boroké a fõszerep az év végén
„A forgalom növekedésének jelentõs része a kampánynak köszönhetõ, örömmel tapasztaljuk, hogy nem csak a karácsonyi szezon miatt nõ a kereslet áruházainkban” – mondta Herkely Gusztáv, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. beszerzési vezetõje.
Az élénkülõ vásárlói érdeklõdés középpontjában egyértelmûen a magasabb árfekvésû, minõségi magyar borok állnak. Bár a vásárlói szokások jelentõs változásáról még nem számolhatunk be, a közép- és felsõkategóriás borok 2011-ben tapasztalt csökkenõ eladási tendenciái megfordultak a kampány kezdete óta. A nagyáruházak most arra számítanak, hogy ezekben a kategóriákban a karácsonyi idõszak végére az eladások elérik a korábbi években tapasztalt arányokat.
A fogyasztási preferenciák nagyságrendileg természetesen nem változtak, továbbra is a villányi, a szekszárdi és az egri vörösborok, valamint a tokaj-hegyaljai fehérborok a legkeresettebbek. Örvendetes módon azonban nõtt a fogyasztói érdeklõdés más iránt, ilyen például a habzóbor vagy a rosé.
A szuper- és hipermarketek kínálatában folyamatosan növekvõ választékkal találkozhatnak a vásárlók: a kampány ideje alatt közel 140 különbözõ tétel közül választhatnak. Ráadásul az adventi idõszakban az Auchan, Metro, SPAR és Tesco áruházakban a Közösségi Bormarketing Alap és az Agrármarketing Centrum kampánya külön is felhívja rájuk a figyelmet.
„A SPAR áruházakban már megszokott, hogy a kínálatba számos, csak a kampányidõszakban kapható cikk kerül be, fõleg a közép- és felsõkategóriában, és ilyenkor az árkedvezmények meghaladják a szokásos mértéket” – mondta a beszerzési vezetõ. „Bízunk benne, hogy az akcióban való részvételünkkel mi is hozzájárulunk a minõségi magyar borok iránti kereslet növekedéséhez” – tette hozzá.