A Közösségi Bormarketing Kft. szünetelteti tevékenységét
Az elmúlt évek soran nem alakult ki megfelelõ szabályozottságú folyamat, mely a borágazat forgalomba hozatali járulék befizetésének felhasználását kezelte volna. A szakma eljutott addig, hogy saját irányítása alá vonja, a szakmai döntések kikerültek az AMC-tõl, létrejött egy koordináló szervezet és a Bormarketing Bizottság is. Ennek ellenére a túl sok szereplõ és nem megfelelõen behatárolt felelõsségi jogkörök folytán a legjobb szándékok és elképzelések valósultak meg.
A Közösségi Bormarketing Kft. a helyzet rendezése érdekében elkészítette azt a folyamatszabályozási tervet, amely a gyenge jogszabályi környezet mellett is biztosíthatta volna a hatékony mûködést. Több, mint sajnálatos, hogy – tisztelet a kivételnek -, az érintettek többsége errol tartózkodás mellett alkotott véleményt, javaslataival, kritikai véleményével nem járult hozzá a rendszer hatékonyságának javításához.
Az idei év soran 3 Nagy kampány: Magyar Bor Mindenkor (tv éS óriásplakát) Föccs (roadshow éS citylight kampány) ill. a Borszerda aktivitás sorozata megmutatta, mennyire szüksége lenne a borágazatnak ebben a válságos idõszakban a marketingre.
Sajnos a megosztottság kísértetiesen a tavalyi hasonló idõszak folyamatát idézi:
A 2010. I. félévére szóló szerzõdést teljesítését követõen az AMC a megbízási díj 30%-t nem fizette ki, a miniszter által 2010. július 30-n aláírt határozatával ellentétben a mai napig nem írta ki a 2010. II. félévére szóló pályázatot a koordináló szervezet részére. A Bormarketing Bizottság csökkent létszámmal 4 hónap Ota nem fogadott el éS nem terjesztett be a miniszter elé újabb Pályázati kiírásokat – többek között a 2011. I. félévi Külföldi Kiállítások standfoglalási tervezetét / Moszkva, Düsseldorf, London sem.
A tavalyi év tapasztalatait és az idei év elhúzódó egyeztetéseit és döntések elmaradását figyelembe véve a tulajdonosok úgy határoztak, hogy nem fordulhat még egyszer elõ az a helyzet, hogy a szakmáért tevékenykedõket, akár személyek, akár szervezetek kár érje. Így 2010. október 17-i hatállyal a meglévõ Közösségi Bormarketing kft tevékenységét, mûködését szünetelteti. Teszi ezt abban a hitben, hogy rövidesen végsõ és megnyugtató megoldás jön létre, nem kerül a Borászati Vállalkozások által vállalt befizetések felhalmozott pénztömege alkalmatlan, a szakma által ellenõrizetlen „szerencselovagok” kezébe.
Fontos, hogy az elmaradt kifizetés ellenére a Kft.- takarékos mûködése révén valamennyi munkatárs és beszállító kifizetése megoldott, biztosított az elkövetkezõ néhány hónap esetlegesen felmerülõ költségeinek fedezete is.
Budapest, 2010. október 17.
Duna Borrégió
MSZBSZ
Pannon Borrégió