A fröccskultúra tender mellé szervíroztak egy kétmilliós bírságot is
Az Agrármarketing Centrum tavaly decemberben írt ki hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos közbeszerzést a fröccskultúra 2009. évi fogyasztói kampányának tervezésére és lebonyolítására. Ez egy olyan nyílt tender, amelynek csak a második fordulójában, a tárgyalások lezárultával hirdet eredményt az ajánlatkérõ.
A nyertes nettó 50 millió forinttal az Issue Management Tanácsadó Kft., valamint a Berg Média Budapest Kft. közös ajánlata lett. A vállalt feladatok között szerepelt kreatív anyagok és szlogenek, rádió-szpotok készítése, továbbá egy honlap elkészítése és tartalommal való feltöltése is. A kampány azért esett június 1. és 30. közé, mivel ezt követõen már az üdítõsök és a sörösök „nyomulnak” a reklámokban.
A szerzõdéskötés után a Magyar Bormarketing Kht. ugyanerre a célra adott az Agrármarketing Centrumnak bruttó 25 millió forintot, amelyet az be akart építeni – hatékonyságát javítva – az eredeti kampányba. Az idõ sürgetése miatt hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos – zárt – közbeszerzést indított, amit a közbeszerzési törvény elõírása szerint bejelentett a Közbeszerzési Döntõbizottság elnökének, aki ezzel nem értett egyet, és eljárást kezdeményezett a döntõbizottságnál.
A Közbeszerzési Döntõbizottság jogellenesnek minõsítette a zárt tendert – írja a Közbeszerzési Értesítõ. A törvény ugyanis ezt akkor teszi lehetõvé, ha az eredeti szolgáltatás teljesítése – elõre nem látható ok miatt – csak kiegészítéssel lehetséges. Errõl azonban itt nem volt szó. Miután az ajánlatkérõ a szerzõdést megkötötte a második szolgáltatásra is, a jogsértést reparálni nem lehetetett. Emiatt a gyakorlatában közepes nagyságúnak számító 2 millió bírságot szabott ki a döntõbizottság az ajánlatkérõre.