A fröccs része a kultúrált borfogyasztásnak – Kampány nyolcmillióból
Az akció – amelyet az Unicus Hungary Kft és az Est Media Group bonyolított le – ma fejezõdik be. A kampány 8 millió forintba került – mondta a VGO-nak Nemes Richárd, a bb-be hat tagot delegáló Magyar Bormarketing (MB) Kht. ügyvezetõ igazgatója.
Az országos lefedetettségû projekt alapvetõen a vendéglátóhelyekre koncentrált, ahol plakátokat helyeztek ki. Emellett különbözõ hirdetések jelentek meg több médiumban is. Nemes Richard tájékoztatása szerint egyelõre olyan minikampány zajlott, amelynek nem elsõsorban a borfogyasztás növelése, hanem a fröccskultúra népszerûsítése volt a célja a felnõtt fiatalok körében. Az akció a mérsékelt borfogyasztást propagálta és arra hívta fel a figyelmet, hogy a fröccsözés a kulturált borivás hagyományos magyar módja – közölte az ügyvezetõ igazgató.
Mint ismert, hosszú idõ után az idén indulhattak ismét közösségi bormarketingprogramok, miután tisztázódott, mely szervezetek milyen módon használhatják fel az ágazati forrásokat. A piaci szereplõknek a belföldi értékesítések után literenként 8 forintos forgalombahozatali járulékot kell befizetniük, amely a korábbi jövedéki adót váltotta fel. Az összegyûlt pénzeket 60-40 százalékban lehet bormarketingre és minõség-ellenõrzésre fordítani. A korábbi nyilatkozatok szerint hazai és külföldi marketingre az idén 700 millió forintot juthat.
Forrás:
VG Online
http://www.vg.hu