A chardonnay volt a világ egyik legjobb bora – míg Bridget Jones meg nem jelent
A brit borozók kezdik mellõzni a chardonnay-t, és a keresletcsökkenés egyetlen oka maga Bridget Jones – véli Oz Clarke, Anglia leghíresebb borásza, aki szerint Helen Fielding írónõ hõse negatív reklámot jelentett a finom borfajtának.
A Helen Fielding írónõ tollából származó naplók fõhõse az a Bridget Jones, aki folyton súly- és pasiproblémákkal küzd. Elkeseredett és komikus harcot vív, hogy megtalálja az igazit – akire végül valóban rálel, de szenvedései közben elõszeretetett vigasztalódik egy üveg chardonnay-vel.
A harmincas éveiben járó fõhõs egyik csalódása után leült az ágya szélére, és arcmaszkban írta naplójába: „Kedves naplóm! Megint elszúrtam. Benyakaltam egy hatalmas üveg chardonnay-t, és most berakom a fejemet a sütõbe”. Remek reklám a chardonnay-nek! – mondja keserûen a naplórészletrõl Oz Clarke, aki szerint ez a bor a világ egyik legjobb bora volt – egészen Bridget Jones feltûnéséig.
Egy friss felmérés szerint a szigetországban az elmúlt 12 hónapban közel 8 millióval kevesebben választották a chardonnay-t, mert helyette inkább a sauvignon blanc-t vagy a pinot grigiót veszik.
Bridget Jones elõtt a chardonnay nagyon is szexi volt – mérgelõdik a borszakíró a szingli fõhõsön, akinek történetébõl készült két film is nagy sikert aratott a mozikban.
Forrás:
STOP
http://www.stop.hu