A cél felkerülni a polcokra – hipermarketek borkínálata
A borszaküzletek azonban nem aggódnak a nagyáruházak térnyerése miatt.
Rohanó világunkban a legtöbben nagybevásárlás közben a hipermarketek polcairól vesznek le egy-egy palackot, nem keresnek külön borszaküzletet. Éppen ezért sok pincészet szeretne bekerülni a multik állandó kínálatába.
½A trendekkel nem lehet szembemenni. Véleményem szerint az összes eladás nyolcvan százalékát a nagy áruházláncok forgalma adja, így jelen kell lenni a polcaikon½ – mondta Rigler Zsolt, a közelmúltban alakult Kékfrankos Kft. egyik ügyvezetõje. ½A nyugat-európai áruházakban általában nagyobb szerepet kapnak a helyi borok, ezen a területen mi elmaradtunk a kontinenstõl. Sopronban vannak olyan üzletláncok, ahol egyáltalán nincsenek jelen a helyi borok. Ezen a Kékfrankos Kft. is szeretne változtatni. Nem egyszerû folyamat bejutni a multikhoz, kemények a feltételeik, de azt látjuk, hogy nyitottak az együttmûködésre. Több hónapos tárgyalássorozat áll még elõttünk, de bízunk benne, hogy lesz eredménye. Persze azért ott is vannak problémák. A palackok kihelyezése, tárolása, évjárat szerinti szórása elég hektikus. Emellett olyan borok is elõfordulnak, amelyeknek csökkent a fogyasztási értéke.”
A borszaküzletek, bár konkurenciának tartják a hipermarketeket, nem esnek kétségbe a terjedésük láttán. Molnár Balázs, a Natura Vinotéka tulajdonosa úgy látja, a multik csak egy meghatározott közönséget szolgálnak ki.
½A kiskereskedéseknek természetesen nem tesznek jót a multik, mivel a nyitvatartási idejükkel nem lehet versenyezni. Figyelemmel kísérem a választékukat, és azt tapasztalom, hogy egyáltalán nem olcsóbbak a szaküzleteknél. Ráadásul a bor speciális áru, bizalmi termék, így nem aggódom, hogy a hipermarketek miatt csökkenne nálunk a kereslet.
Rengeteg jó bor van az országban – én is hatszázfélét tartok – és az emberek maguktól nem igazodnak el ezek között. Segíteni kell a vásárlókat, ajánlani a borokat, ez pedig csak a vinotékában valósul meg½ – mondta Molnár Balázs.
A kisebb termelõknek nem egyszerû bejutni a multikhoz, nem is törekednek erre mindenáron. Közéjük tartozik a Roll Pincészet is.
½Mi nem vagyunk jelen a nagyobb áruházakban. Nincs is akkora készletünk, hogy ezt megtehessük, másrészt megvan a kialakult vevõkörünk. Nem szeretnénk, ha a multik ránk kényszerítenék az akcióikat, nem azért dolgozunk egész évben, hogy leértékeljék a munkánk eredményét½ – mondta Roll Péterné.
Forrás:
kisalfold.hu
http://www.kisalfold.hu