A Bormarketing Kht-hez kerül a teljes pénzösszeg, az AMC három banki napon belül köteles utalni
Mai napon a miniszter aláírta azt a megállapodást melynek következtében az AMC továbbutalja a Magyar Bormarketing Kht. részére a jövedéki adót felváltó 8 Ft-os forgalomba hozatali díjat. Az 1,6 milliárd forint hatvan százalékát bormarketingre fordítják, negyven százalék a borhamisítás elleni küzdelemre jut.
A megállapodás további fontos passzusa a borászok számára a befizetési kötelezettséget kísérõ fél éves haladék a likviditás megõrzése miatt.
A miniszter és a Bormarketing Kht. képviseletében Jásdi István, a Magyar Független Szõlészek és Borászok Szövetségének elnöke a mûsorban a bormarketing irányvonaláról is beszéltek:
Nem sajtóhirdetésekben gondolkodnak, hanem azokat a rendezvényeket, a már meglévõ kiállításokat (Borfesztivál) erõsítenék és terelnék egy irányba, amelyek már amúgy is léteznek.
A miniszter kijelentette: a hazai fiatalok ugyanolyan fontosak mint a külföldi marketing, ha nem fontosabbak!
A bormarketingrõl kiderült: a gasztronómiával és az idegenforgalom fejlesztésével együtt tervezik – amely biztosan nem éri váratlanul majd a Magyar Turizmus Rt-t, hiszen az idei év náluk a bor éve.