Skip to content

Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email Phone Facebook
Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

A bor nem lehet állóvíz – Villáminterjú az elkaszált hegyközségi törvénytervezetrõl

hvg.hu: Október elsején benyújtott törvénytervezete rekordsebességgel került le a napirendrõl. Hol tart most az egyeztetés?

Tiffán Zsolt: Úgy gondolom, néhányan túlságosan hisztérikusan reagáltak a Hegyközségek Nemzeti Tanácsából (HNT). Ez a reakció nem a tagság általános véleményét tükrözte, szerintem inkább a HNT vezetésének néhány tagja ijedt meg attól, hogy esetlegesen el fogja veszíteni az eddigi befolyását. Úgy vélem, az jelentené a kitörést, ha a hegyközségekben az arra alkalmas borászok nagyobb súlyt kapnának.

Megérte bedobni a törvénytervezetet, mert így végre elindult egy igen termékeny vita, megmozdult a korábbi állóvíz. A célom az volt, hogy a minõségi termelõk nagyobb befolyáshoz jussanak a hegyközségekben.

Meg fog maradni a hármas tagozódás, mely szerint hegyközségi, borvidéki és HNT-s szinten irányítjuk az ágazatot. A törvényjavaslat a napokban a Tisztelt Ház elé kerül, reményeim szerint december közepén az országgyûlés elfogadja az új törvényt.

hvg.hu:Az Európai Unióban sokkal kevesebb adminisztráció terheli az évi 100 ezer literes termelést el nem érõ családi pincészeteket, mint a nagy cégeket. Magyarországon minden bortermelõnek egyformán kell adminisztrálnia. Van esély változtatni ezen?

T.Zs.: Jelenleg éppen az online Integrált Szõlészeti és Borászati Informatikai Rendszer, az ISZBIR kidolgozásán munkálkodunk. Ez jelentõsen meg fogja könnyíteni az adminisztrációt, így a kisebb termelõk energiájuk és kreativitásuk legjavát a szõlõben és a pincében hasznosíthatják. Nagyon szeretnénk, ha hónapokon belül elindulhatna a rendszer.

hvg.hu:A hazai borturizmus egyik alappillére a borút-rendszer. Ennek egyelõre megoldatlan a finanszírozása. Lesz változás?

T.Zs.: A jelszó a borvidéki marketing. A borút rendszer finanszírozása akkor lesz megoldott, amikor a szubszidiaritás elve szerint fogják átszervezni a bormarketinget. Akkor a helyi borvidékek a maguk igényei szerint költhetnek majd a borútjuk reklámozására, fenntartására.

Forrás:
hvg.hu
http://hvg.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Márai Sándor látogatóközpont a Szépasszonyvölgyben
NextContinue
Több hegyet üthetnek egy csapásra a borászok

©2002-2023. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press