Skip to content

Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)

  • Sajtókapcsolat / Press
Email Phone Facebook
Borászat legelső oldala 2002 óta (5000+cikk)
Hírek

100 millió forint a kistermelõk bormarketingjére

Az AMC nettó 100 millió forintot különített el kifejezetten azzal a céllal, hogy a kistermelõk projektjeit támogassa. A részvétel alapfeltétele, hogy a rendezvényeken minimum 10 borászat termékei vegyenek részt. Pályázni 30% önrész megléte mellett társkiállítóként helyi, regionális, valamint országos rendezvényeken való megjelenés támogatására, valamint publikáció, kiadványkészítés költségeinek támogatására lehet.

Az elmúlt idõszakban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing ellehetetlenüléséhez vezetett. Égetõvé vált a probléma orvoslása, hiszen az ágazat hosszú távú fejlesztésével és célzott, hatékony, közösségi marketingkommunikációs tevékenységgel a bor a magyar agrárium egyik referenciatermékévé válhat.

A bor forgalomba-hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-én lépett hatályba. A rendelet nyomán létrejött egy új felépítésû Bormarketing Bizottság, melynek tagjai borász- és marketing szakemberek közül kerültek ki.

A jogszabály módosításával a tárca célja, hogy a közösségi bormarketing források hatékonyabb felhasználásával a magyar bor piaci helyzetét megerõsítse, a pályázati rendszert átláthatóvá tegye, így mindenki számára nyilvánvalóvá válik: az állam fokozott felelõsséget vállal a források hatékony felhasználásáért.

A korábbi évek tapasztalatai azt mutatták, hogy a bormarketing tevékenységben kevés forrásbor jutott a bormarketing alapból a kis volumenû projektek támogatására, ezért a kistermelõk kevés eséllyel pályázhattak támogatásért. Az Agrármarketing Centrum100 millió forintot különített el kifejezetten azzal a céllal, hogy a kistermelõk erõfeszítéseit támogassa. A pályázati kiírást az AMC weboldalán teszi közzé.

A szakmai bírálatot a Bormarketing Bizottság végzi, azt követõen, hogy az AMC formailag átvizsgálta a pályázatokat. A döntést – a benyújtásra elõírt határidõ lejártát követõ 30 napon belül, a szakértõi testület által felállított rangsor alapján – a Miniszter ellenjegyzését követõen az AMC hozza meg.

A pályázatok elbírálásakor kizárólag olyan szakmai tényezõk a meghatározók, amelyek alapján nyilvánvaló a sikeres és színvonalas megrendezés.

Forrás:
Élelmiszer Online
http://www.elelmiszer.hu

Bejegyzés navigáció

Previous Previous
Magyarország legjobb borai kerülnek uniós vendégeink asztalára
NextContinue
Az elsõ munkaebéd

©2002-2023. Boraszat.hu

Facebook Email Phone
Scroll to top
  • Sajtókapcsolat / Press